Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marka

Marka

30-10-2020 om 12:18

Teststraat, veilig?

Ik moest getest worden. Kon binnen een uur op een locatie vlak bij, wat heel fijn was.

Toch vielen me een paar dingen op: je moet je ID kaart voor een glazen raam houden. Daar ga je vanzelf met je vingers tegen aan, anders ziet degene achter het glas je kaart niet. Maar... glas was voor mij niet schoongemaakt en na mij ook niet. Wel staan er een paar jongens naast met spatkappen en alles op te praten. Zou het niet handig zijn dat iemand dat glas even schoonmaakt? Of anders doekjes en alcohol ernaast?

Degenen die de test afnam, droeg natuurlijk handschoenen. Ik zag niet dat ze die schoonmaakte voor ze me ging testen. Ik vind dat best eng. Ze zit de hele tijd bij neuzen en monden bij mensen die niet voor niets komen testen.

Nagevraagd bij een vriendin die bij een teststraat werkt (niet als tester maar als gastvrouw) en zij zei dat daar inderdaad wel meer aandacht aan besteed mag worden.

Ik heb het doorgegeven aan de GGD toen ze belden. Ik was overigens negatief op die test en hoop dat zo te houden

Wat zijn jullie ervaringen bij de teststraat?

Laetitia

Laetitia

30-10-2020 om 12:56

Prima

Ben ondertussen 3x in dezelfde teststraat geweest en daar ging het wbt hygiëne volgens mij prima. BSN werd de eerste 2x gecheckt door mensen dat zelf voor te laten lezen. Medewerkers raakten het id dus niet aan en het hoefde ook nergens voor of in gehouden te worden.
Derde keer was ik met mijn kinderen die tegelijk getest werden en toen werd de bsn niet gecheckt. Er werd ook niet de uitnodiging gevraagd. Alleen naam en telefoonnummer werden gecontroleerd. De testmedewerkers waren helemaal ingepakt en deden na iedere afgenomen test de handschoenen uit en nieuwe weer aan.
Man en ik zijn in andere teststraten getest. Van man heb ik niets gehoord dus ik ga ervan uit dat dat goed was want anders zou hij dat gezien hebben en er zeker iets over gezegd hebben tegen mij. Op mijn plek was het ook wel goed geregeld.

In ons gezin was iedereen trouwens positief getest. Inclusief ons als ouders. En dat terwijl we in maart/april ook al ziek zijn geweest. Toen werden we niet getest want te weinig testcapaciteit in de regio, maar gezien de link met een positief geteste patiënt die we hadden, de klachten en het verloop moet het toen ook wel covid zijn geweest. Balen allemaal.

Marka

Marka

30-10-2020 om 13:03

Laetitia

Ja het kan natuurlijk per teststraat verschillen. balen dat jullie steeds positief waren

Laetitia

Laetitia

30-10-2020 om 13:31

Marka

Gelukkig waren we niet steeds positief getest. Ik was in september 2x met een kind (puber en jongvolwassene) in die teststraat waar ik later met alle kinderen was. In september waren ze alleen verkouden en toen dus negatief. Vorige week waren we allemaal ziek en uiteindelijk ook positief.
Ja echt balen. Ondertussen is het wel ingedaald maar ik kon er niet over uit dat het ons weer zo trof. Ik was nog niet eens volledig hersteld van de naweeën na de eerste ronde.

vlinder72

vlinder72

30-10-2020 om 13:36

ook prima

Geen idee bewijzen hoeven te tonen. in de auto. Ramen bleven dicht. Behalve aan de kant van de degene die getest moest worden.

Ze stelden voordat wij door reden naar het test gebied een aantal vragen om te checken of degene in de auto ook degene was die ze moesten hebben.

Ik heb verder niet gelet op de handschoenen maar omgeving zag er surrealistisch uit met mensen die van top tot teen ingepakt waren. Testsetjes lagen wel apart verpakt zag ik.

Teststraat

Ik ben helaas al 4x in een teststraat geweest, 4 verschillende. Het viel mij juist op dat alles overal zo netjes geregeld is. Overal is over nagedacht vanaf het moment dat je binnen komt tot je weer buiten staat. De mensen zijn ook nog eens bijzonder vriendelijk en geduldig terwijl zij echt een rot baan hebben.

Je hoeft je handen niet tegen het glas te houden natuurlijk, maar als het goed is heb je je handen ook vlak daarvoor ontsmet bij binnenkomst. Degene voor en na jou dus ook.
Handschoenen worden niet schoongemaakt maar tussen elke persoon gewisseld.

Lotte

Lotte

03-11-2020 om 22:44

goed geregeld

Bij de ingang stond een bord dat je legitimatie op je dashbord moest neerleggen.
Daar wees de beveiliger/brandweerman op. Op zeker 3 meter afstand vroeg hij of je een afspraak had. En als ze je bsn nummer niet konden vinden. Je dan de afspraakbevestiging moest laten zien. Ik had een sneltestindicatie (onderwijs) die moest ik ook zichtbaar achter de vooruit plaatsen. Met dit gesprek was mijn autoraam op een kiertje. Maar er was meer dan genoeg afstand. (en wij beide droegen mondkappen)
Dan verder rijden.
Een meneer controleerde door de ruit mijn gegevens. (raam moest dicht blijven) en legde het juiste buisje tussen mijn autowisser.
verder rijden naar de test zelf. vrouw geheel in pak pakte het buisje, daarna wel raam open en de test werd binnen no time uitgevoerd .
Ik heb dus zelf niets hoeven aanraken en alleen tijdens het testen was er dichtbij lichamelijk contact.
ik was trouwens negatief.
Ik vond het keurig en zeer efficiënt geregeld.

Lotte

Lotte

03-11-2020 om 22:45

handschoenen

oja ze trok voor elke test nieuwe handschoenen aan.

Marka

Marka

03-11-2020 om 23:08

nou zo ging het hier niet hoor

Het zal gewoon ook per teststraat verschillen

Bij mij

Vroegen ze bij binnenkomst alleen mn naam,tijd van test en geboortedatum. Niks legitimeren die jongen stond 2 meter verderop achter zon bartafel. Dan doorrijden en als je bij je testafname stond vluchtige blik op rijbewijs en door.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.