Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jelka

Jelka

26-10-2020 om 14:13

Terugkerende impetigo

Mijn dochter van 15 is al ruim een maand aan het tobben met een impetigo-infectie. De eerste uitbraak ging razendsnel en was de variant met (grote) blaren, op haar onderbenen. Fucidinzalf hielp niet, daarna nog twee antibioticakuren gehad (twee soorten). De grote wonden op haar benen zijn goed geheeld, maar nu krijgt ze toch weer nieuwe plekjes. De huisarts heeft met de dermatoloog overlegd en ze heeft nu een antibacteriële scrub voor driemaal per week, en antibacteriële crème voor drie keer per dag. Vanmorgen kwamen we helaas weer een nieuwe plek op haar hoofdhuid tegen.
Ik begrijp er echt helemaal niets van. Ze eet gezond, voldoende groente en fruit, ik verschoon haar bed regelmatig, elke dag schone handdoek, etc.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang kan dat nog duren?

Jelka

Jelka

26-10-2020 om 20:25

Niemand?

Jammer, nog geen reacties. In mijn omgeving hoor ik ook alleen maar mensen bij wie de eerste zalf direct hielp. Dat is ook mijn ervaring bij mezelf. Volgens internet kan het ook vanzelf overgaan dus we gaan maar heel hard hopen.

Hygiene

Geen eigen ervaring maar ik begrijp dat extra hygiene ook kan helpen omdat je mogelijk snel last hebt van herbesmetting. Dus plaatsen goed schoonmaken en inpakken waar nodig. Vaak handen wassen en nergens tussendoor aankomen of anders meteen weer handen wassen.

En verder alles doen wat je lichaam helpt om het zelf te herstellen.

Het is een staphylococcen infectie. Die bacterie kan in je neus zitten. Dus ook extra hygiene bij het snuiten van je neus of bij peuteren. Misschien is het handig om haar een pak schoonmaakdoekjes mee te geven.

Herbesmetten

De blaren variant is de ernstigere versie dus lastiger onder de duim te krijgen. Ze mag niet aan de plekken komen. Dat is lastig maar zo kan ze zich zelf blijven besmetten. Vaak is het onbewust. Na het zalven goed handen wassen en drogen. Elke dag schone kleding, zo heetmogelijk wassen op langer programma. Pyamabroek aan zodat haar huid niet tegen beddengoed aan komt.
De actie die er nu is zal hopelijk snel helpen. Wordt t erger trek dan wel meteen aan de bel.

Guppie

Guppie

05-11-2020 om 18:57

Candida

Vaak denk je gezond te eten maar kan je toch voedingsstoffen tekort komen. Bijvoorbeeld veel fruit eten is ook niet zo geweldig omdat het zorgt voor meer insulinepieken en het kan gisting in je darmen geven.
Antibiotica verstoren je darmflora, ondermijnen je immuunsysteem, bevorderen candidagroei en werken voedingstekorten in de hand. Daarom zorgen dat je de schade weer herstelt.
Zou advies vragen aan natuurgenezer. Zo iemand kan kijken naar iemands voedingspatroon, darmflora, candida, tekorten aan voedingsstoffen. Bij gewoon bloedonderzoek wordt maar op een paar stoffen getest.
http://www.eqilibre.be/documentatie/complementaire-geneeskunde/candida.php

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.