Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dicky

Dicky

28-02-2017 om 09:38

Teennagel laat plotseling voor driekwart los

Tijdje geleden heb ik mijn dikke teen waanzinnig hard gestoten. De boel werd diep donker paars, maar verder viel de schade mee. Nu, een paar weken later, ben ik die nagel aan het vijlen en laat hij plotseling voor meer dan driekwart los! Van links naar rechts zeg maar, dus aan de rechterkant zit hij nog vast. Bij de nagelriem zie ik een nieuwe nagel te voorschijn komen.
Wat doe ik nu? Zo veel mogelijk afknippen en verder glad vijlen waar mogelijk? Het doet totaal geen pijn. Wel als ik hem helemaal lostrek neem ik aan :-S

komt weer goed

Ik heb dit soort enge verhalen gehoord van een vriendin, bij wie teennagels eraf vielen toen ze de halve marathon van Egmond had gelopen. Ze heeft nu weer een volledige set teennagels, dus kennelijk komt zoiets geheel vanzelf goed. Ik zou inderdaad wat los zit wegknippen, of vastzetten met een stukje leukoplast, om te voorkomen dat de boel gaat scheuren.

Groeten,

Temet

Salt

Salt

28-02-2017 om 11:06

beschermen

Als je knipt wordt het scherp en blijf je haken aan je sok.
Beter een pleister ruim of juist strak er omheen en de nagel uit zichzelf laten loslaten.

bij dochter

hebben we ook kort geknipt en de nagel met leukoplast onder de teen door vast gezet. Dus uiteinde op de ene kant van de nagel plakken, onder de teen door en dan de andere kant vast plakken.
Zo voorkwamen we dat als ie los moest gemaakt worden omdat ie erg vies was dat de nagel omhoog getrokken werd. Na een poos liet ie ineens helemaal los en kwam er een nieuwe.

Dicky

Dicky

28-02-2017 om 13:28

Heel gek

Ik heb het er toch afgeknipt - kon het niet laten. Wat nu zo gek is: er lijkt een heel dun laagje nagel achter te blijven op het nagelbed. Het leek alsof de nagel er in zijn geheel aan één kant af was, maar blijkbaar was dat de bovenste laag. Ben ik te volgen? Snap niet hoe dat kan. Het ziet er ook werkelijk niet uit.

Het kan toch niet al nieuwe nagel zijn? Een nagel groeit toch in zijn geheel vanuit de nagelriem zeg maar? Toch niet in één keer vanuit het hele nagelbedoppervlak naar boven?

gespleten

Klinkt alsof die nagel overlangs gespleten is. Dat kan. En als er nog een laagje nagel is achtergebleven komt dat mooi uit, dat beschermt het topje van je teen.

Inderdaad komt er gewoon een hele nieuwe nagel vanuit de nagelriem. Dat duurt nog wel even voordat die bij de voorkant van je teen is aangekomen trouwens.

Groeten,

Temet

Dicky

Dicky

01-03-2017 om 17:43

Zomer

"Dat duurt nog wel even voordat die bij de voorkant van je teen is aangekomen trouwens."
Net gegoogeld, dat red ik niet meer voor de zomer
Nou ja, ben allang blij dat het geen pijn doet zo.

angel3

angel3

01-03-2017 om 20:14

2 jaar

Ik heb er ruim 2 jaar over gedaan inderdaad voordat hij weer helemaal aangegroeid was. Dat ging overigens niet probleemloos. De hoeken bleven ingroeien. Wil je niet ontmoedigen maar beetje in de gaten houden....

Dicky

Dicky

02-03-2017 om 06:54

Angel3

Ieuw...hoe voorkom ik dat de hoeken ingroeien dan?

angel3

angel3

02-03-2017 om 15:39

Weet niet

Ik zeg niet dat dat altijd gebeurd maar ik had wel paar podoloog bezoekjes nodig om daar iets aan te doen. Ze zetten er dan stukje gaas onder zodat de druk vermindert. Gewoon duimen dat het mooi netjes groeit en zonder problemen

Salt

Salt

02-03-2017 om 19:10

pedicure

heeft daar wel wat oplossingen voor (vetgaas eronder/beugel over de nagel/kunstnagel/acryl op de nagel lift ook een beetje, maar misschien is het niet nodig.
Kort maar niet té kort houden en recht afknippen, dus niet met de vorm van de nagel mee.
Hoekjes kun je dan iets minder scherp vijlen.

Dicky

Dicky

03-03-2017 om 07:28

Oké thnx

Ik zal het in de gaten houden. Voorlopig is hij nog láng niet bij de hoeken aanbeland.

Dicky

Als de onderste laag van die nagel echt gewoon is blijven zitten denk ik dat de kans op ingroeien van de nieuwe nagel daardoor fors afneemt. Lijkt me tenminste: dat laagje houdt netjes de plaats van de oude nagel bezet namelijk.

Groeten,

Temet

Dicky

Dicky

03-03-2017 om 18:13

Daar hoop ik ook op!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.