Gezondheid
Bijtje82
15-01-2023 om 17:26
Te weinig drinken.
Ik ben een hele slechte drinker. En dan bedoel ik ook echt heel slecht... Kan smorgens opstaan en dan eigenlijk pas ergens in de middag naar het toilet hoeven.
Zeker in de winter is het een drama.
Merk dat is steeds meer kleine kwaaltjes krijg die te maken hebben met mijn vocht tekort. Droge lippen, extreem vermoeid, droge huid vaker een blaasontsteking, wallen en zo kan ik nog wel even door gaan. Allemaal kleine kwaaltjes, maar wil er graag voor zorgen dat het geen grote kwalen worden natuurlijk.
Plat water vind ik echt niet lekker. Drink het af en toe wel, maar echt met tegenzin. Verder ben ik ook echt gewoon laks. Het is niet dat ik niets anders in huus heb, maar ik pak het gewoon niet. Heb ook eigenlijk geen dorst. Maar dat ik geen dorst heb zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat ik al zo lang drinken uitstel.
Maar goed, ik wil mezelf dus snel hydrateren. Vandaag mee begonnen en gezien het slechte weer zet ik een pot thee op tafel. Inmiddels al 1,5 liter weg vandaag.
Aangezien ik mijn lichaam ook snel wil hydrateren, ipv alles uitplanten. Ben ik eens gaan zoeken naar wat nu het best hydrateert. We krijgen allemaal hef advies om genoeg water te drinken. Maar wat blijkt, water staat bijna onderaan het lijstje met hydraterende vloeistoffen. Thee staat daar wel iets boven. Denk dat ik de binnenkort maar weer eens langs de boer rij voor verse volle melk. 😁 Gelukkig drink ik dat heel graag. Verder drink ik alleen de laatste 4 dranken.
1. Magere melk
2. ORS
3. Volle melk
4. Sinaasappelsap
5. Cola
6. Cola Light
7. Koude thee
8. Thee
9. Sportdrank
10. Plat water
11. Bruisend water
12. Bier
13. Koffie
Als jullie nog goede tips hebben om het drinken te stimuleren, dan hoor ik het natuurlijk graag!
Op naar een gezonder lijf.
Philou
17-01-2023 om 12:11
Bijtje82 schreef op 17-01-2023 om 11:33:
[..]
Dat is ook helemaal waar. Moet alles geregeld zien te krijgen op werk, ben maar alleen. Dus dan voelt pauze voor mij als verloren tijd.
Heb de afgelopen 3 maanden ruim 40u gewerkt op 24u contract. Heb besloten per 1 Jan alleen nog mijn normale uren te werken. Aangeven dat het te druk is is niet genoeg, dus dan maar laten escaleren. Ik ben er niet meer iig op mijn vrije dagen.
Het klinkt als of het voor werkgever ook goed zou zijn als jij normale pauzes zou hebben. Pleegt werkgever roofbouw op persoon? Ik hoop dat je wel betaald krijgt voor al die overuren?
Decembermamma
17-01-2023 om 12:23
Hier hetzelfde drinkprobleem bij mij werkt routine heel erg. In de ochtend bij op kantoor komen een glas thee, collega komt een uur later en dan brengt ze me nog een glas thee en dan haal ik in de ochtend zelf nog een keer voor iedereen een glas en mezelf een glas thee. Na de pauzewandeling neem ik een flink glas water mee die ik minstens 1 keer aanvul (de rest gaat op een gegeven moment Cola halen dan ga ik dus aan mijn 2e glas water) thuis bij de avondmaaltijd nog een glas water en na mijn avondwandeling een glas water soms meer dan een glas.
Ben ik vrij dan neem ik bij het ontbijt een sapje en een glas thee en zorg ik dat ik in de ochtend nog een theemoment heb, tijdens de lunch thee of water en in de middag nog zeker een thee of water moment.
Bijtje82
17-01-2023 om 13:46
Philou schreef op 17-01-2023 om 12:11:
[..]
Het klinkt als of het voor werkgever ook goed zou zijn als jij normale pauzes zou hebben. Pleegt werkgever roofbouw op persoon? Ik hoop dat je wel betaald krijgt voor al die overuren?
Krijg tvt of 150%. Maar net wat ik aangeef.
Heb in November aangegeven om evt. per januari op contract meer uren te werken. Maar gek genoeg gaan ze daarniet op in. Terwijl dat goedkoper is dan 150% uitbetalen
AnnaZuilen
17-01-2023 om 16:30
Een mooi flesje kopen en naast je zetten, niet te groot maar vul het steeds bij
Bijtje82
17-01-2023 om 16:56
AnnaZuilen schreef op 17-01-2023 om 16:30:
Een mooi flesje kopen en naast je zetten, niet te groot maar vul het steeds bij
Ik heb een 1L spa fles staan. Heb er inmiddels 1 leeg vandaag. Voor nu op kantoor even genoeg. Drink ik thuis nog wat thee.
Bijtje82
19-01-2023 om 07:48
Tot vandaag gaat het best goed eigenlijk.
Positief effect is dat ik kleur op mijn gezicht heb. Normaal ben ik altijd een beetje bleekjes of grauw. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik er echt een stuk frisser uit.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.