Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

grub

grub

26-05-2015 om 07:45

tanden poetsen beugel

Dochter heeft een beugel nu. Gezegd werd dat ze haar tanden moest poetsen als ze haar beugel na eten weer in deed. Daar zitten we nu een beetje mee in de knoop
Ik ben bij haar extra alert dat ze lang genoeg wacht met tanden poetsen na eten omdat ze slecht glazuur heeft. In ochtend bijv liet ik haar eerst tanden poetsen en dan eten.
Nu komen we beetje in de knoop met tijden. Ze redt het echt niet om uur te wachten na eten. Dan zou ze heel vroeg op moeten staan. Bovendien moet die beugel natuurlijk weer zo snel mogelijk aan, toch?
Ze vertikt overdag te poetsen als ze gegeten heeft, zegt dat niemand (met beugel) dat doet.
Hoe deden jullie dit soort dingen?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-05-2015 om 07:49

1x per dag

Wij poetsen hier allemaal 1 x per dag. Tussendoor spoelen we onze mond met water. Dochter deel dit ook toen ze een beugel had.

Overigens dacht ik dat je een half uur moest wachten na het eten voordat je mag poetsen.

Pieter

Pieter

26-05-2015 om 08:23

geen zure dingen

Kijk naar wat ze eet in de ochtend en verander dat. Er is veel waarna je wel je tanden meteen mag poetsen en maar weinig waarna dat niet kan. Eet of drink dat later op de dag en inderdaad laat het gaan overdag.

grub

grub

26-05-2015 om 08:25

wachten

Ja, er worden verschillende tijden gegeven klopt. De een zegt een uur de ander een half uur. Misschien ook afhankelijk van wat je eet; bij zuren langer wachten. Nu eet dochter regelmatig zuur. (Melkproduct, fruit)
Oke, dacht dat er iedere keer bij eten gepoetst moest worden bij beugel. Misschien denken orthodontisten er ook verschillend over?

mama2

mama2

26-05-2015 om 11:11

Een uur bij kinderen

Omdat het glazuur nog niet voldoende gehard is, wordt bij kinderen aangeraden echt een uur te wachten. Alles wat wij eten, met uitzondering van koffie zwart, natuurlijke thee, water en melk veroorzaakt dat het glazuur zacht wordt. het heeft dus niets te maken met "eet niets wat zuur is".

Poets zoals ze normaal gewend is en na het ontbijt goed spoelen met water en wat je zou kunnen geven is een Xylitol kauwgom. Deze neutraliseert.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.