Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Egel

Egel

07-04-2014 om 08:48

tandartsvraag

Eind januari waren mijn kinderen bij de tandarts. Alles was goed zoals gebruikelijk. Ik zei nog tegen de tandarts dat ik blij was dat mijn kinderen nooit gaatjes hadden. Reactie tandarts: 'o maar je zoon heeft wel een gaatje hoor' (of zei hij nou 'wel eens een gaatje'?), maar het zit in een kies van zijn melkgebit. Ik ga het niet vullen'.
Ik was erg verbaasd, want ik dacht altijd dat het belangrijk was, ook bij melkgebit, dat het wel gevuld wordt. Dat het zelfs eventueel de toekomstige kies zou kunnen beschadigen.
Sinds een aantal jaar weet ik ook dat niet ieder gaatje direct hoeft te worden gevuld (als het oppervlakkig is kan het herstellen, of zo) maar de reactie van de tandarts vond ik vreemd. Maar ja ik ben geen tandarts en misschien zijn de inzichten veranderd.
Sinds een paar weken (dus vanaf enkele weken na tandartsbezoek) rook zoon (10 jaar) apart uit zijn mond. Zaterdag vertelde hij dat hij telkens bloed had bij het poetsen en ook een wondje. Ik keek, met lamp. Zie ik dat ongeveer 1/3 kies weg is. Een groot gat, met veel vuil erin (half onder de kies). Met tandenstokers heb ik veel vuil weggehaald en dat doe ik nu 's ochtends en 's avonds na het poetsen (en dan laat ik spoelen met een of ander mondspul). Hij ruikt nu dus niet meer uit zijn mond.....
Uiteraard moet ik nu de tandarts bellen want er moet nu zeker wat gebeuren.

Heeft onze tandarts nu te laks gedaan? Of kan dit gewoon gebeuren, kan zoiets erg snel gaan?
Zal ik aan een andere tandarts nog advies vragen? Ik denk erover om over te stappen (tandarts is aardig, lijkt wel erg sloom) vanwege dit, maar misschien is dat overdreven. Hopelijk reageert er (ook) een tandarts hier!
Groeten, Egel

Melle

Melle

07-04-2014 om 09:37

Inzichten