Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tandarts verdoving kind

Even een vraagje over hoe lang een verdoving nog nawerkt.
Mijn zoon (9) is vandaag om 16:30 bij de tandarts geweest om zijn kiezen te laten sealen. Daarbij zag de tandarts dat hij een beginnend gaatje had en dus ging ze die meteen schoonmaken. Bleek 'ie iets dieper te zitten, dus zij gaf 'm verdoving dmv een soort witte verdovende pasta op zijn tandvlees te smeren (vooral bij kinderen doet ze dat) en vervolgens de prik. Heeeel langzaam spoot ze die leeg. We zijn nu 4 uur verder en zijn bovenlip hangt aan 1 kant een beetje en als hij lacht, heeft ie een scheve mond. Ik hoop dat het morgen helemaal weg is..

Katniss

Katniss

19-01-2015 om 21:05

Volwassenen

Bij mij is ook vanmiddag om 16.00 uur door de tandarts verdoofd, en dat voel ik nog steeds in mijn lip. Helaas is hij bij mijn kiezen wel al uitgewerkt ;-(
Ik ga er vanuit dat het verdoofde gevoel morgen wel weg is.

Tango

Tango

19-01-2015 om 21:10

Wel lang hoor

Gelukkig duurde de verdoving bij dochter hier de laatste keer niet zo lang. Want die was verkeerd ingespoten en kwam tot bij haar ogen terecht. Heel eng, maar het was na een uur tot anderhalf uur wel weg volgens mij. 4 uur vind ik persoonlijk erg lang. Maar morgenochtend zal het inderdaad wel weg zijn hoor.

Hanne.

Hanne.

19-01-2015 om 21:22

uren

Ik weet van mijzelf dat het ook uren kan duren. Einde vd morgen verdoving en 's avonds niet gewoon kunnen eten....

Puck

Puck

20-01-2015 om 00:53

Ook lang

4 uur vind ik helemaal niet zo lang hoor Tango, mijn ervaring is dat het ook tot minstens een uur of 6 na toediening voelbaar blijft.

Roosmarie

Roosmarie

23-01-2015 om 10:38

Goh Tango

Ik herinner me je draadje nog over je dochter en ook dat daarin door meerderen is uitgelegd dat die verdoving niet verkeerd gespoten is. O.a. door mama2 die er heus verstand van heeft. Jammer dat je je er zo in vastbijt.
Als er plaatselijk verdoofd wordt dan spuit de dokter of tandarts verdoving in de buurt van de zenuw die naar het gebied loopt wat gevoelloos moet worden. Dat is altijd een gok want hij kan de zenuw niet zien maar weet waar die normaliter ongeveer loopt. Te ver er vandaan dan werkt de verdoving niet goed, te dichtbij dan kan de naald net de zenuw aantikken. Is helemaal niet erg maar geeft een scherp schietende pijnscheut tot een eind weg. Zoals het stoten van je telefoonbotje bij je elleboog.
Dat zal bij je dochter zijn gebeurd en dat ze enorm schrok van dat onverwachte gebeuren en dan ook nog de scheut tot in haar oog voelde dat is te begrijpen, en ook dat zo' n jong kind daarvan in paniek raakt. Maar een fout van de tandarts is het niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.