Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ob

ob

03-06-2015 om 20:06

tamponvraag

Ok , beetje genant... Ik kan de volgende vraag van mijn dochter niet beantwoorden. Ze menstrueert sinds kort, gebruikt tampons, maar wordt waarschijnlijk ongesteld op het moment dat ze aktiviteiten heeft waar ze in en uit het water moet. Ik lees overal dat je rustig een tampon kunt gebruiken, maar ik heb hier geen ervaring mee. Zuigt deze zich dan niet vol met water? Werkt het ook in de eerste dagen? ( ik zou dat echt niet durven, want tampons houden bij mij nauwelijks de stolsels tegen, die dagen loop ik dubbelop). Moet ze ergens rekening mee houden? ( het is open water).

Geen punt

http://www.zweminfo.org/Html/paginas_veel_gestelde_vragen/pagina_menstruatie_en_zwemmen.htm

Google is echt wel een orakel.

Ik heb zelf een tijdje gezwommen met tampons. Wat zwaardere in het begin. Inderdaad na het zwemmen meteen vervangen, maar dat is ook geen halszaak. Je kleedt je aan en als je het vergeet en het blijkt toch nodig gaat de zaak vanzelf wel lekken.

Barvaux

Barvaux

03-06-2015 om 20:24

Natuurlijk

Tampons zijn juist gemaakt om mee te zwemmen!

Het is mijn ervaring ook dat ik nu (43) last heb van stolsels die niet meer worden tegengehouden door tampons maar daar heb ik pas sinds kort last van.

En nee ze lopen niet vol met water maar het is wel handig om ze zo snel mogelijk na het zwemmen te vervangen.

ob

ob

03-06-2015 om 21:24

ik zal het voorleggen, dank je

bieb63

bieb63

03-06-2015 om 21:51

geen probleem

En voor de zekerheid vlak voor het zwemmen een nieuwe tampon er in en direct daarna weer (of evt. tussendoor nog). Maar als ze een nieuwe inbrengt voor het zwemmen dan gaat dat wel goed.

Yeti

Yeti

04-06-2015 om 08:07

Welnee

Je baarmoeder loopt toch ook niet vol met water als je gaat zwemmen?

Tijgeroog

Tijgeroog

04-06-2015 om 09:09

En toch

Toch merk ik dat tampons wel volgezogen zijn met water als ik gezwommen heb, dus daarna snel wisselen. Maar dat heb ik pas sinds ik bevallen ben.

Carla

Carla

04-06-2015 om 11:07

hier ook wel opname van water hoor

Dat ding komt er twee keer zo groot uit en dan heb ik het niet over bloedverlies.
Enfin, je kunt er best mee zwemmen zoals gezegd, gewoon erna vervangen en je touwtje goed binnenboord hangen

Mate van ongesteldheid

Het hangt ook af hoe zwaar haar dagen zijn en of de baarmoederhals nauw sluit. Ze is nog jong, pas sinds kort ongesteld ( de mini of normale tampon) dus kan ze met een normale maat best zwemmen. Desnoods gebruik je een tampon met inbrenghuls zodat het niet schuin erin geplaatst wordt. Of een maatje grotere tampon?
Gevaar is het vergeten en doodleuk 2 uur met een volle tampon rondlopen tot iemand je erop wijst. Maar dat overrkomt je meestal maar één keer-

Tine

Tine

04-06-2015 om 18:08

Huh Yeti?

Tampons zitten toch niet in je baarmoeder, wat heeft die te maken met al of niet volzuigende tampons? Ook een al of niet nauwsluitende baarmoederhals lijkt mij geen verschil maken.

Tine,

Je hebt gelijk, het gaat om de kringspier in de vagina. Een ' slappe' kringspier in de vagina komt vaker voor, maar er wordt weinig bekendheid aan gegeven. Wie gezwommen heeft, voelt even later water uit de vagina druppelen.
Als iemand daar last van heeft, zal die tijdens het zwemmen in haar periode hier meer rekening mee moeten houden dan iemand met een minder slappe kringspier.

bertje1

bertje1

08-06-2015 om 21:02

zonder zwemmen?

ik vraag me altijd af of je in 'open' water gewoon zonder kunt zwemmen en dan daarna tampon in kunt doen.. (of maandverband0. Ik zou heel goed schoonhouden, is uiteindelijk afh. van water maar water bevat toch bacteriën dus niet vergeten uit te halen! En ja, ze zuigen vol... misschien bij een jong meisje niet

moederlief

moederlief

09-06-2015 om 09:23

geen optie bertje1

Mijn dochter was afgelopen weekend voor de 2e keer ongesteld en wilde ook zwemmen in open water. Ze wil nog geen tampons gebruiken en hoewel het al dag 4 was bleek zwemmen zonder tampon geen goed idee..... zodra ze uit het water was kleurde haar bikinibroekje....

Barvaux

Barvaux

09-06-2015 om 09:44

tikibad

Mijn man wordt nóg misselijk als hij aan de vrouw denkt waar hij achter stond in de rij bij het Tikibad, gewoon een volwassen vrouw die behoorlijk doorlekte.... drup drup.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.