Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ob

ob

03-06-2015 om 20:06

tamponvraag

Ok , beetje genant... Ik kan de volgende vraag van mijn dochter niet beantwoorden. Ze menstrueert sinds kort, gebruikt tampons, maar wordt waarschijnlijk ongesteld op het moment dat ze aktiviteiten heeft waar ze in en uit het water moet. Ik lees overal dat je rustig een tampon kunt gebruiken, maar ik heb hier geen ervaring mee. Zuigt deze zich dan niet vol met water? Werkt het ook in de eerste dagen? ( ik zou dat echt niet durven, want tampons houden bij mij nauwelijks de stolsels tegen, die dagen loop ik dubbelop). Moet ze ergens rekening mee houden? ( het is open water).

Geen punt

http://www.zweminfo.org/Html/paginas_veel_gestelde_vragen/pagina_menstruatie_en_zwemmen.htm

Google is echt wel een orakel.

Ik heb zelf een tijdje gezwommen met tampons. Wat zwaardere in het begin. Inderdaad na het zwemmen meteen vervangen, maar dat is ook geen halszaak. Je kleedt je aan en als je het vergeet en het blijkt toch nodig gaat de zaak vanzelf wel lekken.

Barvaux

Barvaux

03-06-2015 om 20:24

Natuurlijk

Tampons zijn juist gemaakt om mee te zwemmen!

Het is mijn ervaring ook dat ik nu (43) last heb van stolsels die niet meer worden tegengehouden door tampons maar daar heb ik pas sinds kort last van.

En nee ze lopen niet vol met water maar het is wel handig om ze zo snel mogelijk na het zwemmen te vervangen.

ob

ob

03-06-2015 om 21:24

ik zal het voorleggen, dank je

bieb63

bieb63

03-06-2015 om 21:51

geen probleem

En voor de zekerheid vlak voor het zwemmen een nieuwe tampon er in en direct daarna weer (of evt. tussendoor nog). Maar als ze een nieuwe inbrengt voor het zwemmen dan gaat dat wel goed.

Yeti

Yeti

04-06-2015 om 08:07

Welnee

Je baarmoeder loopt toch ook niet vol met water als je gaat zwemmen?

Tijgeroog

Tijgeroog

04-06-2015 om 09:09

En toch