Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tafel op grote teen: auw

Dag allemaal
Vandaag is het roefwerkweek op school, niet genoeg tafels in mijn klaslokaal dus ik haal van een andere lokaal een tafel, verkeerde beweging bij het duwen van de tafel en bang ...valt de zware tafel over mijn grote teen heen (met het metaalgedeelte van de tafel eerst). Ik heb het vanochtend echt uitgegild op de gang.
Snel daarna kwam een collega gymleraar met een coldpack aanzetten. Heb het ruim een 1 over mijn voet gehouden. Maar nu, wat moet ik/kan ik doen tegen de pijn? Grote teen lijkt niet gebroken, kan goed bewegen, maar de bovenkant is hartstikke pijnlijk en er zit ook een soort van deuk erin, op de plek waar de nagel begint. Het is donker rood aan het worden. En ook al ben ik meestal niet kleinzerig, het doet verd... veel pijn (kloppend, en lopen gaat ook moeilijk).
Toch naar de huisarts? Weer een coldpack?
Ik weet het even niet,
Sini

Pirata

Pirata

26-10-2017 om 13:15

Bel gewoon

Gewoon die huisarts bellen. Het kan best gebroken zijn!

Wel Huisarts

Als je een onderhuidse bloeduitstorting hebt kan de druk op je teen(nagel) gigantisch worden, en erg pijnlijk. Nog veel pijnlijker dan nu. Als de dokter even een gaatje in je nagel maakt kan het overtollige bloed weg. Man heeft een keer soortgelijk iets gehad met duim. ‘S avonds deed zijn hele arm pijn, en toen hij op de eerste hulp kwam en ze idd dat gaatje maakten spoot het bloed tot aan t plafond.......pijn meteen grotendeels weg...

(dit even los van al dan niet gebroken)

Sterkte!

wat ingridt zegt

klopt. Heeft zoon ook eens gehad. Volgens mij kun je qua pijn beter je teen breken dan zo'n ondernagelse bloeding krijgen. Pretje is het niet trouwens zo'n gaatje branden, maar je bent wel gelijk van je pijn af. Als het laatste kootje van je grote teen (mits niet door gewricht heen) overigens gebroken is dan doen ze ook niets anders dan tapen aan de teen ernaast en stevige schoenen aan.

mijk

mijk

27-10-2017 om 14:44

Bij mij

ging mijn been tot aan de knie in het gips. Toen ik mijn teen brak. Alle andere tapen ze......

Mijk

Sini...

Ben toch wel benieuwd......Hoe is het nu?

Ingrid

40er

40er

27-10-2017 om 18:52

Auw!

Ik vond de strijkplank al pijnlijk, wil niet weten hoeveel pijn en tafel doet! Idd gaatje in je nagel zodat de druk weg kan. Ben je al bij een arts geweest? En hoe gaat het nu?

Sinilind

Sinilind

27-10-2017 om 21:23 Topicstarter

Het valt mee

Ik heb gisteren avond op de bank met mijn been omhoog gezeten. Vandaag is het kloppend gevoel weg. De nagel heeft een deukje in, en is een beetje rood. Verder niets eigenlijk. Ik geloof niet dat het gebroken is. Gezien hoeveel pijn ik gisteren had vind ik het meevallen.
En vanaf nu laat ik de leeringen slepen met tafels...
Sini

Gelukkig!!

Dat t meevalt....

Ingrid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.