Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Angela67

Angela67

14-10-2015 om 16:11

Suiker enzo (rectificatie allerhande)

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/14/ah-rectificeert-uitspraken-rens-kroes-in-allerhande

In de rectificatie schrijft Albert Heijn nu:

‘Allerhande benadrukt dat alle soorten suiker, dus ook honing en ahornsiroop door het lichaam op dezelfde manier worden verwerkt. Suiker wordt door het lichaam omgezet in glucose, dat wordt gebruikt voor de energievoorziening. Het lichaam maakt dus geen verschil tussen suikers, alle suikers bevatten ongeveer evenveel calorieën.’

Ik plaats dit hier omdat ik jaren geleden een slimme uitleg las op dit forum waarin de vloer werd aangeveegd met diksap vs gewone aanlenglimonade (toen mijn kinderen klein waren). Heeft me inzicht gegeven en geholpen beslissingen te nemen.

Dus wellicht dat iemand anders hier ook wat aan heeft (of het kan gebruiken om zich er verder in te verdiepen).

gr Angela

mooi zo

Dank je Angela. Leuk dit te lezen, want ik knarste ook al met de tanden toen ik die onzin las. Prettig te zien dat 's lands grootste kruidenier zich toch maar distantieert van die lariekoek, ook al is de winstmarge op bietsuiker (een zoetstof van puur natuurlijke oorsprong, mensen, en nog lokaal geteeld ook - hoe duurzaam wil je het hebben!) vast lager dan die op agavesiroop.

Ik heb in de loop der jaren ook het nodige opgestoken van de draadjes hier over diksap etc. En over andere onderwerpen ook trouwens.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.