Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-12-2024 om 15:00
Hallo,
Wij zijn studenten journalistiek en hebben een vraag voor ouders: Zouden jullie graag willen dat je kinderen ( groep 6,7 en 8) gezonder eten en meer leren over gezonde voeding?
We zijn benieuwd naar jullie mening! Daarnaast zoeken we ouders die hierover verder met ons in gesprek willen gaan. Interesse? Laat het ons weten!
10-12-2024 om 16:31
ik vind het een heel belangrijk onderwerp maar
Ik vind rekenen lezen taal ect op dit moment belangrijker en zeker nu je zo vaak hoort dat de jeugd hierin ver achterloopt. Gezien het lesaanbod druk op leraren personeel tekort zou ik voor nu zeggen nee maar belangrijk vind ik het wel mss een kleine rol voor de lichamelijke opvoeding lessen? En tussen gezond en gezond zit ook een verschil laten we eerlijk zijn gezonde traktatie is beter soms lekker maar mijn zoons willen echt liever zakje chips trakteren.
10-12-2024 om 17:23
Ik zou het goed vinden als alle leerlingen, ook die in het voortgezet onderwijs tussen de middag een gezonde maaltijd voorgeschoteld krijgen. Dan wordt het een gewoonte plus dat kinderen die thuis geen gezonde maaltijd krijgen hier extra van profiteren. Samen eten dan leren ze alles eten
11-12-2024 om 21:55
Maar gaat het jullie erom dat ze dat op school moeten leren? Of willen jullie materiaal (boeken/apps/website etc.) maken waarmee ouders het zelf aan hun kinderen leren?
Ik vind dit een onderwerp wat toch grotendeels bij de ouders hoort te liggen.