Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeder

Moeder

05-08-2016 om 21:23

Stram

Ik was nogal aan het inkakken qua beweging en heb rigoureuze maatregelen genomen Ik schafte een nieuwe hond en een Fitbit aan en beweeg nu veel meer. Daar ben ik begin juli mee gestart en hoewel nog niet zoveel als zo moeten gaat het echt vooruit.

Het enige wat blijft is die stramheid. Als ik een aardig eindje gelopen heb en ik ga zitten als ik weer thuis ben dan kom ik bijna niet van de plek af als ik weer wil opstaan. Soms heb ik de dag erna nog last ervan.

Ik dacht eerst dat het kwam door het wennen aan meer wandelen maar het blijft zo.

Zou daar iets aan te doen zijn en zou het nog beter worden? Al denk ik dat laatste eigenlijk niet want ik heb vorig jaar veel meer gelopen dan dit jaar en toen was ik ook zo stram elke keer. Al heb ik het idee dat het nu toch erger is dan voorheen.

Het zal toch niet "de leeftijd " zijn. Ik wil niet nu al oud zijn, ben dan wel 47 maar voel me echt niet zo.

Marie

Marie

05-08-2016 om 22:08

Spieren - magnesium ?

Is het spierpijn? Probeer dan eens meer magnesium te nemen. Bananen bijvoorbeeld of als supplement. Zelf heb ik baat bij Magnesium-Balans van Bloem.

Sportvrouw

Sportvrouw

06-08-2016 om 21:23

Ook last van

Ik ben een paar jaar ouder dan jij, maar heb er ook al een paar jaar last van.

's Ochtends als ik uit bed kom, ben ik net een oude vrouw. Moet mijn lichaam echt even op gang komen.

En als ik een tijd achter mijn bureau zit, ben ik ook stram als ik op sta. Vreselijk.

Maar als ik ga sporten en heb ik een goede conditie, kan lekker bewegen, niets aan het handje.

Naar mijn idee heeft het, in elk geval bij mij, niets met spierpijn te maken. Maar komt het "gewoon" door het ouder worden.

Ik doe er niets aan, heb niet gezocht naar een "oplossing", maar lees wel mee, voor het geval iemand nog een wondermiddel weet .

San

San

06-08-2016 om 22:31

hier ook

49 jaar. Heb wel een aandoening die veel spierpijn geeft, maar ik heb ook het idee dat mn skelet en bespiering gewoon minder wordt zoals bij ouder worden gebeurt. Menopauze zal er ook niet aan bijdragen denk ik.
Heb ook wat artrose in mn rug, dus rond heuphoogte een grote gordel van stijfheid.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2016 om 08:59

Artrose

Ik blijk ook artrose te hebben in knieën en rug. Van de rest is geen foto gemaakt, maar ik vermoed dat het op meer plaatsen zit. Ik strompel 's morgens met een zeer lijf uit bed en van de trap, mijn enkels en knieën kraken. Ga ik opnieuw de trap op en af, dan gaat het soepeler. Ik voel me dus helaas krakkemikkiger worden. Dingetjes van de vloer oprapen is echt lastiger geworden. Het is dus geen conditieprobleem. Dat dacht ik eerst nog.

zebra

zebra

07-08-2016 om 13:36

herkenning

ook ik heb er last van, niet heel erg, maar ik merk het dan vooral als ik een tijdje gezeten heb nadat ik gewerkt heb (werk na de middag als postbezorger). Zit ook in de overgang dus wellicht speelt dat mee?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.