Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rowan1

rowan1

09-05-2013 om 07:21

Stinkende urine

Vies praatje, maar sinds enige tijd heb ik last van erg stinkende urine. Ik heb het al laten testen en er is geen sprake van een blaasontsteking. Het ruikt echter heel vreemd. Ik kan het niet echt duiden. De kleur is wel normaal en verder heb ik ook geen klachten. De laatste tijd ben ik veel aan het sporten en ook wat afgevallen. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Graag jullie ideeën hierover.

rowan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

09-05-2013 om 08:19

Huisarts?

Wat vindt je huisarts ervan? Is er ook naar je glucose gekeken?

Mamvantwee

Mamvantwee

09-05-2013 om 09:41

Glucose

Test even op diabetes. Ruikt het naar aceton?

groet, Mamvantwee

Jacquel

Jacquel

09-05-2013 om 11:57

Tampon?

Jaren geleden ben ik eens een tampon vergeten. Hij heeft er dagen in gezeten en mijn urine, die vermengd raakte met afscheiding, rook ook niet al te fris. Zou het zoiets kunnen zijn?

Jana

Jana

09-05-2013 om 17:32

Voedingspatroon

Het kan zijn dat je lijf reageert op bepaalde voeding?

Als ik bv. vis eet of asperges, dan stinkt mijn urine daarna vreselijk.

Je schrijft dat je bent afgevallen, misschien is je lijf bezig met herstel daarvan? Ik zou in ieder geval nog even bij de huisarts langsgaan.

Eiwitrijk?

Ben je aan het afvallen met een eiwitrijk dieet? Als je vooral eiwit eet en maar een bepaald aantal gram koolhydraten gaat je lichaam na 48 uur over op een andere verbrandingstand: ketose. En dat schijn je te kunnen ruiken. Misschien is dat het?

Of... Eet je veel asperges de laatste tijd...?)

rowan1

rowan1

10-05-2013 om 00:17

Huisarts kort van stof

Mijn huisarts is nogal kort van stof. Ik heb urine langsgebracht en daarna gebeld. Mijn huisarts heeft het namelijk niet zo op bezoekjes. Alles wat via de assistente of telefonisch kan, moet ook zo gebeuren. De huisarts zei mij telefonisch dat op alles getest is. Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar ik weet er te weinig van om door te vragen. Ik ga nog eens bellen en vragen of op diabetis is gecheckt. Ik eet geen asperges. En ik eet inderdaad weinig koolhydraten. Ik ben maar een beetje afgevallen (2 kilo), maar op mijn totale lichaamsgewicht is het best wat (ik weeg nu 55 kl bij lengte 1:64). Verder sport ik wel aanzienlijk meer te laatste tijd (vandaar ook gewichtsverlies ).
De geur baart mij toch zorgen. Ik heb dit nooit gehad. De geur is echt heel vreemd. Aceton achting zou wel kunnen. Bedankt alvast voor het meedenken .
rowan

Biene M.

Biene M.

10-05-2013 om 07:04

Rowan

Om te kijken naar diabetes moet er bloed geprikt worden, glucose in urine zegt niets. Toch even teruggaan inderdaad.

liora

liora

10-05-2013 om 08:20

Misschien voor de hand liggende vraag maar drink je wel voldoende?

Afvallen

Ik gok er eerlijk gezegd op dat het met het afvallen te maken heeft. Bij diabetes moet je echt ook wel andere klachten hebben (veel drinken, afvallen maar dan zonder te sporten, moe, lusteloos, hoofdpijn e.d.).
Ik zou me wat dat betreft dus niet zoveel zorgen maken.
n@nny

Mamvantwee

Mamvantwee

11-05-2013 om 08:30

Nou n@nny dat hoeft niet hoor

Diabetes kun je ook hebben zonder klachten. Het is geen moeten, al of meerdere van die symptomen. Mijn vader had nl totaal geen klachten, niet meer plassen of drinken of wat dan ook. Maar wel diabetes.

Maar dat wil nog niet zeggen dat Rowan diabetes heeft natuurlijk. Dat kan de dokter beter controleren.

groet, Mamvantwee

kastanjet

kastanjet

12-05-2013 om 11:41

Nogmaals diabetes

Er blijven misverstanden rondom diabetes te bestaan. Er zijn meer vormen dan diabetes 1 en 2, waarbij je geen symptomen hoeft te hebben.

Jullie hebben gelijk!

Ik bedacht mij na het plaatsen van mijn berichtje dat ik ben uitgegaan van diabetes type 1. Maar natuurlijk is dat bij diabetes 2 (en andere typen) een ander verhaal. Hier hoef je verder helemaal geen klachten bij te hebben.
Kortom: vergeet mijn berichtje maar.
n@nny

100%mama

100%mama

14-05-2013 om 14:36

Vocht

Hoeveel drink je op een dag? Evenveel als voor je bent gaan sporten en afvallen? Als ik slecht drink ruikt mijn urine namelijk ook aceton achtig, alsmede dat van mijn zoontje en we hebben echt niets onder de leden. Vocht op peil houden en we hebben nergens last van!

rowan1

rowan1

15-05-2013 om 07:05

Drinken

Bedankt voor de reacties. Diabetes klinkt heftig. Ik ga dit zeker nog bespreken. Vrede heb ik mijn vochtinname flink opgehoogd, maar het blijft stinken . Verder heb ik helemaal geen klachten dus het blijft vreemd.

rowan

Relithe

Relithe

17-05-2013 om 15:13

Diabetes

Ik heb niet alles gelezen maar mijn man had ook stinkende urine een tijdlang en hij bleek diabetes te hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.