Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

moeder

moeder

26-10-2017 om 10:34

Stijve nek

Mijn zoon van 17 heeft sinds gisteren opeens een hele stijve nek. Echt een dikke band zit er aan één kant en hij kan alleen zijn hoofd scheef houden. We hebben het opgezocht en dat is het duidelijk.

Kunnen we meer doen dan ibuprofen, warm houden etc?

Huisarts is nu nog niet nodig lazen we maar wellicht is er iemand met tips? Wel of niet door de pijn heen bewegen?

Krisje

Krisje

26-10-2017 om 10:43

Fysio

Ik heb net pas ook gehad en dacht het ook met warm houden en ibuprofen te redden. Na een week liep ik nog steeds scheef, de pijn bleef en heb ik de fysio gebeld. Na een behandeling kon ik elk geval mijn hoofd weer bewegen. Ik ben nog 2 keer terug geweest, heb heel wat oefeningen gekregen en nu is het weg.

Attentie

Let wel op of het niet de bof is. Ik ben knap oud en dat schoot direct door mij heen na je bericht en heb nog meegemaakt dat kinderen daar ziek van waren. Ik heb het even opgezocht.

https://www.gezondheidsnet.nl/kinderziektes/5-vragen-over-de-bof

"De bof, een besmettelijke infectieziekte, leek in Nederland niet of nauwelijks meer voor te komen. Tot eind 2009. Sindsdien is er een epidemie onder studenten gaande. Van toen tot 9 december 2011 zijn er 1.133 meldingen van patiënten met bof bij het RIVM binnengekomen. De meldingen komen vooral uit universiteitsteden."

Overigens geldt voor beiden, stijve nek en de bof, dat je het gewoon uit moet zieken en ondertussen comfortabel maken.

En let op complicaties. Klachten van extreme hoofdpijn of plotselinge hoge koorts of aanhoudende koorts. Dan zou ik toch met de huisarts overleggen.

tante Sidonia

tante Sidonia

28-10-2017 om 11:05

Door de pijn heen bewegen, voorzichtig en dit ieder uur even proberen.

en lekker wrijven met warme handen

spierbalsem wil ook nog wel helpen. Zal wel even duren.

Paula

Paula

28-10-2017 om 11:25

blijven bewegen ja

Blijven bewegen inderdaad. Heb ik de eerste keer dat ik een stijve nek had, niet gedaan en het werd daardoor steeds erger en stijver, tot richting mijn schouders bijna.
Spierbalsem wat warm wordt of een warme pittenzak erop houden, en toch proberen een ontspannen houding aan te nemen.

Guera

Guera

28-10-2017 om 11:52

Sjaal

Hij zal het wel voor schut vinden maar de hele dag een warme sjaal en ermee slapen helpt echt. Warm houden verlicht ook de pijn. Ik heb het ook weleens. 2x zo erg dat ik niet mezelf aan kon kleden en niet zelf uit bed kon komen. Zo verkrampt. Over 2 dagen zal het vast een stuk minder zijn. Sterkte

moeder

moeder

28-10-2017 om 12:23

gaat al stuk beter

Gaat gelukkig al weer een stuk beter, het deed hem echt zoveel pijn, hij had de tranen in zijn ogen. De warme spierbalsem die bij zijn vader altijd extreem heet wordt deed bij hem niks? Uiteindelijk ook een sjaal gebruikt voor een beetje steun en veel ibuprofen. Na 30 uur voelde hij al iets van verbetering gelukkig en dat hielp wel. Als er geen verbetering en zelfs verslechtering is word je daar niet vrolijk van. Na 48 uur kon je het niet meer zien als je het niet wist, daarvoor stond zijn hoofd echt helemaal scheef.

Bedankt voor de reacties

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.