Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Evenie

Evenie

27-11-2013 om 16:53

Steeds grotere borsten

Gezondheid.. tja.. het heeft toch met mijn lijf te maken... Ik kwam er namelijk recent bij het passen in een lingeriewinkel achter dat E-cup, wat ik nu toch al een paar jaar heb, ook niet meer past en ik echt naar F moet... En ik ben er potdikkie echt niet blij mee!
Ik ben altijd al 'gezegend' geweest op borsthoogte, maar ze schijnen maar te blijven groeien.. van C in de zwangerschap naar D bij borstvoeding en E in de jaren erna.. en nu de overgang begint in te zetten, blijkbaar naar F... Nu weet ik wel dat je borstmaat zo'n 6 x per jaar veranderd (ooit ergens gelezen) maar moeten ze nou steeds groter worden?? Van mijn (veel) oudere zussen, met toch min of meer hetzelfde (volle) postuur als ik, begreep ik ooit dat ze alleen maar minder worden.. 'theezakjes' klagen ze over... terwijl ik geloof dat ik mijn graf in ga met cup H of zo...
Ik baal er van, ook omdat ik mijn BH's meestal bij de Hema kocht en die niet verder gaan dan cup E (wat inderdaad begon te puilen). Althans, de padded modellen die ik het liefste draag. Weet iemand waar ik nu naar toe moet voor padded BH's in F cup, die nog een beetje betaalbaar zijn ook? Ik ben toch hopelijk niet de enige die dit gebeurd.. toch??

Marie

Marie

27-11-2013 om 17:31

Prima Donna

De enige BH's die mij met m'n F-cup pasxen zijn die van Prima Donna, alleen zijn die helaas nogal duur....
http://www.primadonna.eu/nl
Ik haal ze meestal bij de Livera, want dan kan ik sparen voor een tegoedbon.

C&A verkoopt ook wel BH's in F-cup, maar die bandjes lijken me zo dun

http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Dames//XL%20grote%20maten/Ondermode/106870/1

Ook grote maat

Ook grote maat

27-11-2013 om 17:43

merk Lascana , zie site V&D

Redelijk betaalbaar en zit prettig.
Niet padded, wel dubbele stof

klein

klein

27-11-2013 om 22:33

moah

waarom hebben mensen zoals ik, met kleine borsten dat nou nooit?????

Charis

Charis

28-11-2013 om 11:29

Engelse site

Oude forumtip is www.figleaves.co.uk. Ik weet niet wat je onderwijdte is, maar hier kun je bh's krijgen t/m cup J.

ben je aangekomen?

Lijkt mij dat het daar mee te maken heeft. Sorry...

Knurf

Knurf

28-11-2013 om 18:43

hier wel

ik heb na de zwangerschap grotere borsten gehouden, maar ik ben ook 5 kg zwaarder dan voor ik zwanger raakte. Niet dat ik het erg vind, trouwens.

Seroendeng

Seroendeng

28-11-2013 om 20:47

dochter

Mijn dochter van 19 kan ook erg wisselen van maat. Toen ze de pil slikte zat ze zomaar een cupmaat groter. Weer mee gestopt omdat ze niet goed tegen de pil bleek te kunnen (diverse soorten geprobeerd) en toen zei ze: verhip, ik krimp weer! Heel onhandig want ze is verder smal, dus heeft al moeite om goede beha's te vinden (60E nu).

Maar goed, waar ik heen wil: het kan dus misschien ook met hormonen te maken hebben?

Haas

Haas

28-11-2013 om 22:57

herkenbaar

Ik zit op een K cup inmiddels. Voor ik kinderen kreeg was dat een F. En ik weeg maar 4 kilo meer als voor mijn eerste zwangerschap, dus of dat het nou is?
Maar voor BH's, kijk eens op de website van marks&spencer: www.marksandspencer.eu
Ze zijn niet vlot met leveren (kan zomaar 8 dagen duren), de maatvoering klopt niet altijd even goed (bestel diverse maten en modellen) maar ze hebben voor nog geen 30 euro BH's in grote cupmaten en ze zitten mij goed.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-11-2013 om 08:08

Grootte borsten

Hormonen, veranderd voedingspatroon (fastfood etc.), aankomen in gewicht, zwangerschappen, borstvoeding, minder bewegen en het ouder worden hebben invloed op de grootte van de borsten zie
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/51349-help-mijn-borsten-worden-groter.html
Rond de menopauze worden borsten ook vaak groter. Dit ligt aan moeder natuur: de borsten bestaan vooral uit vet- en klierweefsel. Daar komt bij dat bij het ouder worden de kliermassa in de borsten afneemt en vervangen wordt door vet.

Helaas heb ik het tegenovergestelde: voor mijn zwangerschap een kleine B; nu (ondanks vijf kilo zwaarder zijn) een kleine A(A)... En de meeste mooie en leuke beha's, bikini's en lingerie zijn pas verkrijgbaar vanaf cup B;-( Ach, zo heeft iedereen wel wat, toch? We doen het er maar mee

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-11-2013 om 08:12

Genetisch

Overigens is e.e.a. ook genetisch bepaald. Zo is mijn moeder van een goede 75A vroeger naar een 70AA nu gegaan bij hetzelfde gewicht. Dus een flinke boezem zat er bij mij sowieso al niet in

Hier ook PrimaDonna

PrimaDonna is het enige merk dat bij mij goed zit (G-cup). Ik koop weleens wat goedkopers (Dissisme of Fellina) maar die zitten echt niet zo goed helaas. In de betere lingeriewinkel kun je PrimaDonna in alle soorten en maten vinden.
Succes!
Sanneke*

Lucerna

Lucerna

29-11-2013 om 12:01

cup zonder cake

Ik heb een G-cup. Bij mij passen bh's van Syl en Sapph ook goed.

Vera*

Vera*

29-11-2013 om 12:11

Seroendeng

Waar koopt je dochter de beha's met een 60 onderwijdte?

Seroendeng

Seroendeng

29-11-2013 om 13:47

Vera*

Even nagevraagd, dat was een zaakje in Den Bosch dat Miss Curvy heet. http://www.misscurvylingerie.nl/
Op de website staat maar een klein deel van de collectie.
De beha die ze nu gekocht had was van het merk Freya.

Vera*

Vera*

29-11-2013 om 15:03

Seroendeng

Bedankt, ik zal ze eens bellen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2013 om 19:10

Tja... treurige hangboel

dát is het !

Ik weet nog dat ik op mijn 20ste 80B had. Ik kreeg van een vakantievriendin een bh in maat 80C omdat die haar te klein was. Maar hij was mij te groot. Inmiddels heb ik maat 85H. Ik ben afgevallen, waardoor ik qua omvang kleiner kon, van 90 naar 85, maar tot mijn ongenoegen maakt mijn lagere gewicht geen verschil voor de cupmaat. De verkoopster vertelde dat veel vrouwen denken dat ze wel een maatje kleiner kunnen als ze afgevallen zijn, maar dat meestal weer blijkt dat de borst niet in een kleinere cup te proppen is. Het is niet anders.

cup H...

is nog niet zo dramatisch hoor. (mijn maat, 75H Stommer zijn de opmerkingen van mensen die er toch echt van overtuigd zijn dat ik mij aanstel als ik zeg dat ik naar de grote maten winkel moet voor bh's. (want bij de Livera en Hünkemöller houdt het toch echt op bij cup G). Dus blijkbaar zien mijn borsten er nog niet idioot groot uit....

Ik ben er zelf ook nog wel blij mee, ik hoop eigenlijk niet dat ze kleiner worden! Want dán krijg je dus lege theezakjes: veel vel, maar geen vulling. Het enige voordeel is dan dat ze wel in een kleinere cup passen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.