Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pil

Pil

29-07-2016 om 16:51

Starten pil

Mijn dochter heeft vandaag de éénfasepil microgynon voorgeschreven gekregen. Ze mag direct daarmee starten of wachten tot de eerste dag volgende menstruatie. Ze zit nu op dag 22 van haar ongeveer 5-7 weken cyclus. Als ze nu begint beïnvloedt dit dan de cyclus zoveel dat het de menstruatie uit kan stellen? Of toch een normale bloeding / lichte doorbraakbloeding krijgen? De komende 3 weken staan in het teken van (jongeren) vakantie. Kiest ze voor afwachten en hopen dat de menstruatie nof flink op zich laat wachten en toch maar beginnen met de kans dat de menstruatie alsnog komt of ze misschien wel 3 weken wat spotting heeft.

loekie

loekie

29-07-2016 om 16:56

even vragen

Heb je dit ook gevraagd aan de huisarts of apotheker?

Pil

Pil

29-07-2016 om 17:02

Gevraagd

Als ik meegegaan was wel!. Het bijzonder is dat ik overal lees dat je grotere kans op doorbraakbloedingen hebt als je random begint, maar daarover staat niets in de bijsluiter. Ik vraag me ook af wat ze nu precies met een doorbraakbloeding bedoelen ( in zo'n eerste maand!). Is dat licht of misschien wel juist hevig en langdurig?

Syli

Syli

29-07-2016 om 19:19

zelf

Zelf ook eens geprobeerd, 3 maanden voor mijn reis gestart met doorslikken pil op de eerste dag van de menstruatie. Bedoeling was 3 mnd doorslikken en dan de 3e maand (op reis) zonder bloeding door te komen.
Was geen garantie zei mijn arts al en raad eens..op de dag van vertrek, na 2 maanden bloedingsvrij te zijn geweest kreeg ik een onttrekkingsbloeding van 10 dagen lang, de helft van mijn reis.
Het was niet veel, maar ik moest wel iets van tampon/maandverband gebruiken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.