Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-09-2016 om 21:20

Spul tegen aambeien, hoe heet dat ook al weer?

Jaren geleden heb ik hier gepost over aambeien en toen heb ik een goede tip gehad over een combinatie van tabletten en een crème. Werkte super, aambei verdwenen en nooit mee teruggezien.
Nu heeft mijn man hetzelfde probleem en wil ik het ook voor hem kopen. Maar geen idee meer wat het was.
Weet iemand van jullie waar ik het over heb?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

11-09-2016 om 21:24

Kan het

sperti zijn of theranal?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-09-2016 om 21:27

Geen sperti

De andere ga ik even googelen. Ik kon het toen niet in de winkel kopen, moest ergens online. Maar is alweer jaren geleden. Ik weet alleen nog dat ik na een week geen aambei meer had.

Ali

Ali

11-09-2016 om 21:36

Curanol?

Pillen en creme. Kun je ook bij de Geboortewinkel kopen, in Amsterdam.

Yep

Curanol en Curanal, gezocht in Forum OO.

Helpt dat echt zo goed? Dan ga ik het ook proberen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-09-2016 om 21:44

Yep

Dat was het. Ik kon het niet vinden in het forum.

Bij mij heeft het uitstekend geholpen!

Medihony

Medihony

11-09-2016 om 22:09

Medihoney

Ik gebruik medihoney barrier crème. Heel fijn, ook voor allerlei andere dingen. Als ik schimmel in mijn mondhoeken heb gebruik ik dat ook. Volgens mij alleen online te koop.

An(n)i

An(n)i

18-09-2016 om 08:57

Natuur en beloop

Het leuke is dat aambeien gewoon vanzelf weer verdwijnen. Die middeltjes voegen daar niets aan toe. Onno-effect. In de bijsluiter (google) van curanol staat dan ook, voor de cosmetische verzorging van aambeien (want ze zijn zo ontsierend). Wat erinzit is vooral vulmiddel,kleurstof,glansstof en muizedoorn, *een struik met geneeskrachtige werking*, en vitamine k2 waar een normaal mens geen tekort aan heeft.
Theranal bevat volgens de bijluiter lidocainezalf, dat kan de klachten verlichten door de verdoving maar het doet niets voor de genezing.
Wat mij helpt om het ongemak zo kort mogelijk te laten duren is terugduwen. De pijn komt door het klem zitten van de uitstulping in de krinspier. Ik duw met mijn vinger met een klodder vaseline de boel zoveel mogelijk leeg en weer terug door de kringspier en dan blijft het weer even binnen hangen. Evt iets voorzichtig persen om de kringspier te ontspannen. Grote aambei lukt niet in zijn geheel maar wel gedeeltelijk. Zakt hij weer terug dan herhalen. In het begin moet dat vaak later steeds minder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.