Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Paniekerd

Paniekerd

08-09-2017 om 11:59

Spoelwormen?

Ik ben een beetje in paniek. Zojuist zat er in mijn ontlasting een soort aan elkaar gekleefde wormen, ongeveer tien cm lang (het kwam er niet vanzelf uit), de kleur kon ik niet echt beoordelen. Gelukkig leefde het niet. Na googelen vermoed ik dat het om spoelwormen gaat, maar horen die niet te leven?
Ik heb ze niet bewaard en twijfel nu of ik de huisarts zal bellen, of hopen dat het een eenmalige rariteit was. Verder heb ik matige buikklachten, maar dat heb ik wel vaker (stressgerelateerd).
Herkent iemand dit?

Kaaskopje

Kaaskopje

08-09-2017 om 12:03

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-09-2017 om 13:27

Idd

Een wormenkuur halen. En dan misschien preventief ook even voor de rest van het gezin

Bosbes

Bosbes

08-09-2017 om 14:07

Huisarts bellen

Toch de huisarts voor advies bellen. Misschien is de assistente genoeg.
Lijkt me zeker nodig om een wormenkuur te slikken. Waarschijnlijk ook rest van gezin.
Misschien komen de buikklachten wel degelijk daar vandaan, ook al langer. Hoeft niet altíjd stressgerelateerd te zijn

Mams

Mams

08-09-2017 om 15:38

Kleur

Onze dochter heeft wel eens last gehad van spoelwormen. In principe zijn ze blauwig, maar als ze doodgaan worden ze wit. Meestal poep je ze pas uit als ze dood zijn, dus zie je ze altijd alleen maar wit. Wij hebben een foto van de worm (wel tussen 15-20 cm groot) gemaakt en laten zien aan de assistente van de huisarts. Vervolgens heeft de huisarts een wormenkuur voorgeschreven en in de dagen daarna kwamen er nog veel meer wormen uit! Pfff, was echt niet fijn! Sterkte ermee!

Interessant beestje...

Zoek ik al jaren naar. De paardenspoelworm Parascaris equorum wordt courant gebruikt in het biologie-onderwijs.
De variant die mensen parasiteert, Ascaris lumbricoides, is moeilijk te vinden.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2017 om 12:19

Door dit onderwerp moet ik aan een verhaal denken

Mijn ouders (en ik ook twee jaar) woonden in Zuid Afrika in een tijd dat het nog heel normaal was dat blanke mensen goedkoop, lees zwaar onderbetaald, personeel in dienst hadden, zo ook mijn ouders. Een 'boy' en een 'meid'. De 'meid' kwam op een dag naar mijn moeder gerend met een dichte krant, vouwde die opgewonden voor haar neus open om een enorme lintworm te laten zien. Of ze dat gewoon kwam laten zien of dat ze advies wilde weet ik niet meer, maar het was geen prettig gezicht, aldus mijn moeder.

Om van alles te voorkomen... ik sta ver af van hoe dat ging en op veel plaatsen nog steeds gaat, maar het hoort nu eenmaal bij het verhaal.

Ook nog

zo'n razend interessant beest...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.