Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

moreen

moreen

27-07-2015 om 10:36

spit?

Potverdorie...mijn arme mannetje kreeg gisteren ineens erge pijn in zijn onderrug. Nooit eerder gehad; het lijkt erop dat hij spit heeft. Nu pijn stillers genomen en nog even blijven liggen. Hij is vanochtend van de toilet afgevallen van de pijn: hij viel flauw. Vreselijk! Ben erg geschokken en hij heeft een tijd daar gelegen, voor hij in staat was weer naar bed te gaan.
Iemand tips?
Moet ik met hem naar de huisarts of moeten we het uitzingen met pijnstillers?

Herkenning

Ik moest toen voetje voor voetje schuifelen naar de huisarts. Daar kreeg ik een cocktail van de pijnstillers paracetamol, diclofenac en de spierverslapper diazepam. Diazepam moet op recept. Dus neem wel contact op met de huisarts, hopelijk kan die iets voorschrijven voor een paar dagen zodat je man de trip naar de huisarts bespaard blijft.

Ps bij de tweede keer vertelde een fysiotherapeut dat. in kader van rugklachten, het mooie van spit is, dat het ook relatief snel over is. Hou het warm met een pittenzak uit de magnestron, dat helpt.
Als de spieren minder hard zijn, kan een manueel therapeut voelen of de wervels wat verschoven zijn.

Wikke

Wikke

27-07-2015 om 12:24

fysio

Bel voor een fysio aan huis, die heeft m waarschijnlijk met wat oefeningen zo weer staande en "lopend".
Mijn man moest zijn heupen om beurten op en neer doen, dit kan ook in bed, op je knieen of staande.
Met pijnstilling en evt. een spierontspanner (idd huisarts) kon hij in elk geval weer even vooruit en toen twee maal per week naar de fysio.

Auau

Spit is zeer pijnlijk, ik heb zelf nekspit gehad. Met rust en pijnstilling ging het met een weekje wel veel beter.
Jou man is zelfs flauwgevallen, ik zou zeker even de huisarts bellen. Ik zou wel zeker willen weten of het om spit gaat.

Jasmijn

Jasmijn

27-07-2015 om 17:46

eerst zeker weten

Eerst even checken of het werkelijk spit is. De eerste keer kon ik amper lopen zonder steun (schuifelde met een klein stoeltje als een soort rollator door de woonkamer) langzaamaan ging het beter. Nu schiet het er zo nu en dan eens in, niet meer zo erg als de eerste keer en weet ik inmiddels dat het bij mij het beste over gaat door pijnstillers te nemen en te gaan wandelen, veel in beweging blijven werkt dan het beste.

Laileday

Laileday

27-07-2015 om 23:14

spit in nek en schouders

Ik werd wakker en ging naar de badkamer. Daar ben ik flauwgevallen. Vriend dacht dat ik doodging... Hij heeft me opgetild en op bed gelegd. De huisarts had toen valium voorgeschreven. Drinken kon ik alleen maar liggend met een rietje. Zodra ik probeerde om te bewegen en op te staan een vreselijke pijnscheut. Gelukkig hielp de valium snel. Een warm bad helpt de spieren ontspannen. Gewoon rusten en ontspannen. Na een week was ik weer de oude .

moreen

moreen

28-07-2015 om 21:34

oke

het gaat al veel beter gelukkig. Het flauwvallen had vlg hem vooral ook te maken met de angst en spanning van het feit dat hij dit nu kreeg tijdens de vakantie, en hoe dat verder moest. Maar het valt dus erg mee; we hebben vandaag al een wnadeling gemaakt.
Met ibuprofen en ibuprofengel is het goed te doen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.