Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anja

Anja

18-03-2017 om 23:33

Spanningen & nek/schouderpijn, oefeningen?

Al een paar jaar kamp ik met extreme spanningen. Stressvolle situaties. Gaat nu de goede kant op. Maar mijn nek en schouders hebben nog nooit zó vast gezeten. Heb ook veel hoofdpijn. Ben 10x naar fysio geweest en ze probeerde me los te krijgen maar is niet gelukt. Zei ook dat ik geen oefeningen zou doen, dacht, kan ik beter maar eerlijk in zijn. Nu ben ik eraan toe dat wél te gaan doen dus ga ook terug naar fysiotherapie voor richtlijnen. Heeft iemand hier goede ervaringen met oefeningen of therapie of YouTube filmpje?

Celine

Celine

19-03-2017 om 06:20

ideeën

Ik heb niet specifieke oefeningen via Youtube of zo, maar het is in elk geval goed regelmatig, een paar keer per d je schouder bladen naar achteren (naar elkaar toe) te bewegen.

Verder: heb je ook aan een goede manueel therapeut gedacht? Heeft een vriendin met rugklachten veel baat bij.

En bij mij helt een Thaise masseuse soms heel goed bij alle spanningsknobbels in mijn rug en ook eens toen ik een stijve nek had.ijkt mij sowieso het proberen waard. Moet je misschien wel zelf betalen. 35 euro per uur of 25 per half uur.

Marie

Marie

19-03-2017 om 08:09

Maneel therapeut

Ook ik adviseer je om naar een manueel therapeut te gaan. Als er namelijk wervels/ribben vastzitten kunnen, geeft dat spanning op de spieren.
Ik had paar jaar geleden ook last van spanning in schouders. Mijn fysio heeft me toen zelf doorverwezen naar haar collega de manueel therapeut. Hij heeft toen een paar ribben in mijn rug weer "in model geduwd". Na 3 behandelingen geen last meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-03-2017 om 09:07

Fysio

Ik ben dit jaar ook naar de fysiotherapeut gestapt. Hij heeft me een paar keer gekraakt en dat heeft gewerkt. Dus dat lucht al wat op. Ik ga nu elke week heen voor een massage. Een oefening die ik kreeg is: op je buik liggen, armen langs je lichaam leggen, handpalmen op je matras, duimen dus naar buiten gericht, dan hoofd omhoog en schouders naar elkaar toe trekken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-03-2017 om 10:17

Sporten

Als 10 keer fysio niet helpt is dat niet de manier. Een manueel therapeut kan helpen want nekklachten kunnen ook worden veroorzaakt als bijv je bekken scheef staat. Alles is met elkaar verbonden. Bij mij komen de klachten door twee wervels die af en toe uit het lood schuiven. Iedere keer naar een therapeut is alleen maar lapmiddel, dat doe ik dus niet meer, het beste is sporten. Dat zorgt voor ontspanning in de spieren en versterkt je spierkorset waardoor je wervels niet meer zo snel kunnen verschuiven.

Marjoleine64

Marjoleine64

19-03-2017 om 11:09

Oefeningen

Een paar basisoefeningen die ik lang geleden van mijn fysio geleerd heb worden goed uitgelegd in deze video:


https://www.youtube.com/watch?v=0-Peq-mYxzw&ab_channel=GlennLangley
De essentie hierbij is dat de beginhouding goed moet zijn, en dat je de oefeningen langzaam uitvoert. Bij mij helpt het. Zodra ik weer last krijg van stijve nek en schouders doe ik deze oefeningen weer een tijdje, en dan verdwijnt de pijn weer. Maar dat is natuurlijk alleen zo als het inderdaad een kwestie is van stijve spieren, en niet iets met gewrichten of zo. Ook dat heb ik gehad, en daar had de fysio hele andere behandelingen en oefeningen voor.

Marie

Marie

19-03-2017 om 15:46

Kaaskopje - fysio?

Kaaskopje - weet je zeker dat hij alleen fysiotherapeut is? Want die mogen volgens mij niet "kraken". Een manueel therapeut wel.

Ely

Ely

19-03-2017 om 20:16

Omdat ik het graag begrijp

Ik geloof dat ik het plaatje niet zo zie. Wat was de reden dat je eerst geen oefeningen wilde doen? En nu wel? Zijn er specifiek oefeningen die je wel/niet ziet zitten? Sport je? Houd je van bewegen? Dingen als sauna etc?

Niny

Niny

20-03-2017 om 16:20

Glenn Langley o.t.

Marjolein, ik heb je link opgezocht en los van dat het prettige oefeningen zijn vind ik de manier van praten van Glenn zo aandoenlijk! De manier waarop hij schouders uitspreekt en dat je 'Grote cirkeltjes' moet maken met je ellebogen, geweldig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.