Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeder

Moeder

04-09-2017 om 17:03

Spalkje los

Dochter heeft een beugel gehad. Tanden netjes, helemaal goed.

Wel nog zo'n spalkje achter haar voortanden, om ze goed te houden.

Nu raakte dat spalkje een paar (2-3?) maanden geleden los, dus laten repareren. Niet door verzekering gedekt, dus EUR 35 zelf betalen.

Nu is het spalkje WEER los!

Ik vermoed dat de tandarts(assistente - praktijk is combi tandarts/ortho) het niet goed gedaan heeft dat het nu alweer los zit, maar weet dat natuurlijk niet zeker.

Ik heb geen zin om daar aldoor voor te betalen.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Wie heeft ervaring? En wie weet hoe lang zo'n spalkje goed zou moeten zitten?

Voorheen gingen ze niet elke 2-3 maanden los. Vorige keer was denk ik de 2e keer in 2-3 jaar tijd, denk ik (zo uit mijn hoofd).

Sukke

Sukke

04-09-2017 om 17:45

Contact

Ik zou het probleem even voorleggen en zeggen dat het wel heel snel is, hoe dat kan en wat ze er aan gaan doen omdat het zo wel een dure grap wordt.

Vogel

Vogel

04-09-2017 om 22:40

Tien jaar

zitten de mijne er nu probleemloos in.
Lijkt mij na twee maanden dus nog onder de garantie vallen, ik zou zeker het proberen kosteloos (en goed) gedaan te krijgen. Volgens mij heb je wel een punt.

Moeder

Moeder

05-09-2017 om 12:26

appels eten

Vogel, en eet jij gewoon appels met jouw spalkje? Daarbij is het kennelijk mis gegaan.

Vogel

Vogel

05-09-2017 om 13:28

Alles!

(Behalve vlees.)
Overigens zat zoon een dag na de plaatsing alweer bij de ortho omdat zijn spalkje los was. Hij beet op een van de lijmdotjes dus dat hadden ze wat weggeschuurd. Iets te veel blijkbaar. Nu zit het wel goed.
Het klinkt alsof het bij jouw dochter gewoon niet goed vastgezet is. Twee maanden is echt niet okee, en het zou wat zijn als je geen appels meer kunt eten.
Misschien zelf even bellen en vragen of de ortho het zelf wil plakken?
Succes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.