Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kadotje

Kadotje

11-03-2020 om 06:16

Sociale contacten beperken: mbo

In Brabant wordt geadviseerd sociale contacten te beperken. Maar scholen blijven open, blijkbaar om ouders aan het werk te kunnen houden.

Maar op voortgezet en vervolgonderwijs geldt dat natuurlijk niet .

Ik twijfel erg om mijn zoon naar zijn grote mbo-school te laten gaan. Hem ziekmelden terwijl hij geen enkel symptoom heeft wil ik, om redenen, liever niet doen.

Hoe gaan andere ouders hier mee om?

Niet in Brabant

Dus het is niet helemaal vergelijkbaar, maar hier gasn de kinderen gewoon naar school. Ook op scholen waar een kind besmet bleek te zijn. Niet omdat we denken dat we immuun zijn of zo. Maar omdat het overgrote deel van de coronapatienten alleen milde klachten krijgt en met een paar dagen weer beter is. Dat kunnen we wel hebben, mochten we besmet raken.

Zodra we klachten krijgen, blijven we natuurlijk wel thuis. We willen geen anderen besmetten.

Op de rand van Brabant

Op een mbo met veel Brabanders gaat iedereen ook gewoon naar school

Jo Hanna

Jo Hanna

11-03-2020 om 08:41

Lastig

Ik wacht het beleid van school af. Ik vind in dit soort collectieve situaties het beroep op individuele verantwoordelijkheid niet reëel. Als je kind nu thuisblijft, draagt het alle gevolgen in zijn eentje. Als een school besluit te sluiten, worden er collectieve oplossingen verzonnen. Als je kind wil gaan, zou ik hem laten gaan. Maar zoals gisteren werd gezegd: “dan even niet op bezoek bij opa en oma”. Of dat genoeg is, weet je niet. Maar die inschatting verwacht ik van de deskundigen en die maken deze inschatting.

In situaties waarin minder ‘last’ ontstaat door me onttrekken zou ik dat zeker doen, ook als er geen specifieke instructies voor gegeven zijn.

Groet,
Jo Hanna

Hier

Wij VO-school met 2000 leerlingen in hartje Brabant gewoon open. Merkwaardig: sociale contacten beperken maar wel met 30 plus in een lokaal. Voor mij als docent: ruim 200 contacten. Ik vind het prima om te blijven werken maar het klopt natuurlijk niet: dit wel, maar niet naar een restaurant?

AlisonH

' niet naar een restaurant' Je mag wel naar een restaurant! Tenzij er meer dan 1000 mensen komen.

Tsjor

Tsjor

Hier wordt wel degelijk opgeroepen om restaurant- en cafebezoek zo veel mogelijk te beperken.

Hier

Geen MBO, maar wel een brief van school dat preventief thuishouden van leerlingen niet de bedoeling is en zelfs in strijd met de wet.

Slecht geluisterd

Vanmorgen werd nog gemeld, dat hotels etc. wel onder corona lijden, maar restaurants niet. Er zal dus slecht geluisterd worden. Ik heb het advies over restaurants in elk geval nog niet gehoord. Maar het begrip ' sociaal terughoudend (of zelfs sociale onthouding)' is natuurlijk rekbaar.
In Italie gingen sommige restaurants over tot het aangeven van de bestelling bij de deur.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.