Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

20-11-2017 om 21:58

Snelwerkend middel bij allergie

Zoon van 13 zit op een groene school waar hij o.a. dierverzorging krijgt. We hadden altijd al wel een vermoeden dat hij allergisch reageert op knaagdieren (of het hooi, stro, zaagsel in de hokken) maar dit is nu wel bevestigd.
Zoon heeft verder al wel lichte allergieklachten voor huisstofmijt en graspollen, hij slikt daar levocetirizine voor dat afdoende helpt.
We zijn niet echt voorstander van andere medicatie omdat hij hier over het algemeen voldoende aan heeft. Echter bij dierverzorging werkt het niet genoeg. Met name als hij in het dierlokaal de dieren moet optillen gaat het mis. Bestaat er iets van een snelwerkend, heel goed middel dat hij kort van tevoren in kan nemen? De docent dierverzorging zou graag willen dat we hier naar gaan kijken. Ik kan de vraag natuurlijk voorleggen bij de huisarts, maar dacht ik ga eerst hier even vragen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-11-2017 om 22:10

Livocab

Ik heb Livocab neusspray voor de ergste dagen. Dat werkt ook als ik het gedurende de dag neem, als het nodig is.

Tango

Tango

20-11-2017 om 22:54

Ogen

Helpt dat ook bij klachten van de ogen, Phryne Fisher? Zoon heeft met name last van tranende ogen,loopneus en niezen.

Dop

Dop

20-11-2017 om 23:54

In eerste instantie is de neusspray er ook voor de ogen, hoe vreemd dat mag klinken. Die werd overigens niet direct. Dat duurt wel een week of twee. In tegenstelling tot de lokaal werkende oogdruppels.
De cetrizine moet hij gewoon dagelijks gaan nemen. Klachtenvrij word je niet met een echte allergie, dus ook niet met al die middelen helaas.

Tango

Tango

21-11-2017 om 09:35

Dagelijks

Cetirizine neemt hij inderdaad al dagelijks. En dat gaat dus over het algemeen prima. Behalve met die dieren op school. Dus ik hoop dat er iets is dat op dat moment snel kan helpen. Heb ook al aan een mond/neuskapje o.i.d. gedacht. Zou dat wat zijn?
En voor wie zich afvraagt waarom je je kind met een allergie op een school zet waar hij dierverzorging krijgt: het was de enige school waar hij terecht kon en toen wisten we ook nog niet dat zijn allergie zo heftig was in die situatie.

V@@s

V@@s

21-11-2017 om 09:42

hier nasonex neusspray

Dat vind ik altijd relatief snel werken als ik een allergische aanval heb. Maar als het bij hem vooral om de ogen gaat zijn oogdruppels waarschijnlijk efficiënter.

Maar met deze vraag zou ik sowieso naar de huisarts gaan.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-11-2017 om 09:57

Erger

Het is wel naar dat hij zo'n last heeft. Allergieën worden er namelijk niet beter op met veel exposure, eerder slechter. Bovendien verergert het sowieso in/na de puberteit. Is er echt geen enkele school waar hij anders heen kan? Of kan hij die lessen overslaan?

Niki73

Niki73

21-11-2017 om 10:26

Niet per se hoor Phryne

Het kan in de puberteit ook juist minder worden, het is een bekend omslagpunt (net als de overgang, haha).

Tango

Tango

21-11-2017 om 16:04

Erger

Dat is dus ook een beetje waar we bang voor zijn. Dat het hierdoor erger wordt. Met zijn allergie valt tot nu toe prima te leven. Beddengoed op 60 graden wassen en 1 tabletje levo per dag is meestal afdoende.
Het lastige is dat eerder allergie-onderzoek ook geen allergie voor knaagdieren o.i.d. aan gaf. Alleen graspollen en huisstofmijt. De vraag is dus waar zit het hem in. En is dit voldoende om het naar school aan te tonen.? Andere school is geen optie. Lessen overslaan of evt. aanpassen is wat wij eigenlijk willen. School denkt echter niet zo goed mee.

Ava

Ava

21-11-2017 om 16:31

hooikoorts

Het heet niet voor niets hooikoorts. In hooi of stro of gras zitten pollen en misschien ook wel stoffige deeltjes die voor irritatie zorgen en dus voor geïrriteerde slijmvliezen. Dan hoef je dus niet allergisch te zijn voor (alleen) de vacht (of huidschilfers) van het beest zelf.

Bovendien

Allergie is vaak een aanleg. Als je blijft reageren op stofjes dan kun je op steeds meer gaan reageren omdat de zaak op scherp komt te staan.
Probeer te vermijden wat je wel kunt vermijden.
Je kunt de rest van je huishouden ook meer hypoallergeen inrichten maar dat is ook wel veel gevraagd als je het niet gewend bent.
Als er hier klachten zijn of ziekte dan worden we weer strikt met geen koemelkeiwit of citrusfruit, aardbeien en dergelijken.

Mams

Mams

21-11-2017 om 19:29

Oogdruppels

Livocab oogdruppels werkt hier snel en vermindert oogklachten enorm. Werkt bij dochter prima bij incidentele blootstelling aan paarden. Schrijft de huisarts voor. Verder goed handenwassen na blootstelling, niet aan z’n gezicht/ogen zitten als hij de dieren heeft aangeraakt etc. Maar probleem lijkt mij wel dat blootstelling aan het allergeen de allergie over het algemeen erger maakt. Dus een permanente oplossing is het ws niet. Anders toch weer ff bloed laten prikken en als daar nu wel wat uitkomt met die uitslagen in de hand overleggen met school over aanpassen/overslaan van deze lessen?

Jasmijn

Jasmijn

21-11-2017 om 23:21

Bril?

Misschien een suf idee hoor, maar zou zo'n plastic, afsluitende bril helpen? Of komt het via de neus toch wel bij zijn ogen terecht?

Tango

Tango

22-11-2017 om 10:20

Jasmijn

Vind het niet suf hoor. Zoon kwam zelf ook al met het voorstel van een zonnebril. Ik denk inderdaad dat dit niet voldoende is, maar gecombineerd moet worden met een kapje over neus en mond. En dat is pas suf natuurlijk

Oogdruppels heeft zoon eigenlijk nooit gebruikt. Hij vindt dat ook lastig om te gebruiken. Neusspray lijkt me voor hem makkelijker om snel even in te nemen. Dus zou fijn zijn als dat ook helpt voor de ogen.
En verder ben ik er dus vooral voorstander van om inderdaad de aanraking met de allergenen tot het minimum te beperken. Dus zoveel mogelijk aanpassingen op school. Nu de school en met name de docente nog meekrijgen want zolang zij het afdoet met dat zoon best af en toe naar buiten mag lopen tijdens de les, wat dus niet voldoende helpt, komen we er niet natuurlijk.
De huisarts ga ik dus zeker raadplegen om sterker te staan tegenover de docente.

saar

saar

22-11-2017 om 10:45

Bril ja

Een bril beschermt wel, ik weet niet in hoeverre.
Een beetje vaseline in neusopening ook.

Triva

Triva

22-11-2017 om 12:09

neuh

een bril beschermt helemaal niet, de allergenen zijn zo klein.

Zoals ik elders al zei: je moet vrijstelling gaan regelen via een arts, dit gaat niet werken. Hij zal heus de eerste niet zijn. Dan vraagt hij maar een vervangende opdracht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.