Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bloempje12

bloempje12

18-07-2014 om 23:09

slaap-registratie-

hallo allemaal

vorige week heeft mijn zoontje van 6jaar een slaap-registratie
gehad in het ziekenhuis via de kno-arts.
we moesten een nachtje blijven
en hij kreeg allemaal draadjes en kastjes op zijn lichaam
dat moest omdat mijn zoontje vaak stopt met ademhalen
tijdens het slapen
vandaag kregen we de uitslag
de uitslag is dat tijdens het meten toen hij sliep
epileptische -aanval is gemeten in zijn hersenen
ik schrok wel!
want hij is niet bekend met epilepsie
heefft alleen een koortstuip gehad toen hij 2 jaar was..
ben nu door gestuurd naar een neuroloog voor verder onderzoek
de neuroloog is toevallige ook mijn kinder-arts-
dus dat is wel handig!..
er kwam ook uit dat hij slaap-apneu heeft
een lichte vorm
e daarvoor zouden de keel-amendelen geknipt moeten worden
maar daar wacht ik liever mee en dat kon ook
de belangrijkst is nu kijken naar het epilepsie
gedeelte..

wie kan mij meer vertellen over epilepsie tijdens het slapen
en hoe gaan de onderzoeken er uit zien.
en wat kan ik verwachten?
op het net word ik ook niet veel wijzer.

bloem

Rafelkap

Rafelkap

19-07-2014 om 08:31

onzichtbaar

Mijn zoontje had een nachtelijke vorm van epilepsie. Dit kon je niet aan hem zien, het was 'onzichtbaar', behalve op de E.E.G. Er bestaan verschillende soorten, sommigen zijn goed behandelbaar, sommigen moeilijk.
Maar ik begrijp dat je zoontje al een 24 uurs E.E.G. heeft gehad, er zal wel nu een behandelplan volgen met medicatie. Ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan, dit wordt na een periode weer gecontroleerd door weer zo'n E.E.G.

Sterkte hiermee, dat was zeker wel even schrikken. Bij epilepsie kan ook een spraak-taalstoornis of gedragsproblemen voorkomen.

Annet

Annet

19-07-2014 om 23:10

Waarom wacht je liever met het knippen van de amandelen?

Dat is geen ongewone ingreep voor deze leeftijd, je kind is oud genoeg om uit te leggen wat er gebeurt.
Mijn zoon was bijna vier toen dit nodig was. Er waren heel veel leeftijdsgenoten voor deze ingreep.
Van epilepsie weet ik niets. Ik weet van dichtbij wel dat apneu heel vermoeiend kan zijn omdat je onvoldoende uitrust tijdens de slaap.

Rafelkap

Rafelkap

20-07-2014 om 10:35

amandelen

Die amandelen en epilepsie hebben verder niets met elkaar te maken. Maar ik zou idd wel wat aan die amandelen laten doen, wat de artsen ook voorstellen. Het is maar een kleine ingreep en heeft snel tot resultaat dat je kind beter slaapt. Hopelijk tenminste, want door die epilepsie 's nachts kan je kind ook niet goed uitgerust zijn. Hopelijk komt er snel een medicatie-plan.

mari39

mari39

20-07-2014 om 19:20

amandelen

Zou ik echt niet mee wachten. Het is een ingreep van niks, en zeker bij slaapapneu zinvol. Onderschat niet hoe slecht slaapapnue kan zijn. Behalve slecht slapen, krijgen de organen op het moment dat ademhaling stopt ook even geen zuurstof. Onze zoon had dit ook, en bij hem werden de keelamandelen er al bij 1,5jaar uitgehaald. Dit terwijl de min. Leeftijd 2 jaar is. Slaapapnue is echter een belangrijke contraindicatie om de amandelen eerder te knippen. Onze zoon is er echt van opgeknapt.
ik hoop dat er snel ook medicatie voor de epilepsie komt.
Succes!

bloempje12

bloempje12

05-08-2014 om 13:26

update....

hallo.

ben bij de de kinderarts geweest. die ook neuroloog is...
ze zei dat dat me zoontje een eeg moest.
en dat heeft hij vorige week gehad.
ze zei wel dat hij er niet veel last van heeft omdat hij anders zou reageren overdag...
en op mijn vraag.of hij niet elke nacht een epilepsie aan val heeft....omdat wel toevallige was.
dat hij opdat moment tijdens een slaap-registratie een aanval had..ze dacht van niet?...omdat hij anders zou reageren overdag...
vandaar dus die eeg...vanmiddag krijg ik de uitslag...
bij de eeg was hij veel aan het praten..werkt wel mee...maar ging moeizaam...
kan de eeg vel afwijken van de slaap-registratie?...
en waarom ik niet wil dat ze keel-amendelend geknipt worden is omdat...toen hij 2 jaar was zijn ze neus-amendelen geknipt zijn
en vlak erna ging het heel slecht met hem in gedrag..echt heel erg..
hij was echt door gedraaid....en dat heeft heel lang geduurd...en is toen met behulp van het kbh.....weer goed gekomen....en gaat nu echt veel beter met hem al heel lang....hij is stabiel...hij praat....en hij eet weer normaal...en is gewoon veel beter te handelen....echt lief gewoon.....ik weet niet of dit te maken heeeft..met knippen van de neus amendelen......maar is wel rond die periode geweest....snappe jullie nu waarom?.....
en volgens de kno-arts kon ik wel wachten?!...

bloem

bloempje12

bloempje12

13-08-2014 om 21:53

uitslag...

hallo...

heb de uitslag van de slaap-registratie
hij heeft een vorm van epilepsie.
dat heet rolandische epilepsie
dat veel voorkomt bij jonge kinderen en is niet gevaarlijk
en verdwijnt ook weer in de pubertijd?!
en hoeft niet behandelt te worden met medicatie...
omdat hij er geen last van heeft..

ben blij met deze uitslag!...
en dat hij geen zware epilepsie heeft!!!!.......

bloem

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.