Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

juf Ank

juf Ank

18-03-2020 om 19:46

sex en corona

Ik heb een baan in de zorg. Ik werk met mensen met een beperking. Onze dagbesteding is nu gesloten en ik moet dagbesteding bieden op de woning zelf aan voor een deel voor mij onbekende cliënten. Mocht de situatie ernstiger worden en er uitval van personeel gaan voorkomen dan ga ik ervan uit dat ik gevraagd ga worden voor de zorg voor de zieken.

Per vandaag werk geef ik dagbesteding op de woning; de kans dat ik mensen verzorg/begeleid met een besmetting wordt steeds groter; sommigen zullen al besmet zijn zonder ziekteverschijnselen neem ik aan.
Er zijn protocollen die ervoor moeten zorgen dat er zo min mogelijk besmettingen doorgegeven worden. Die volg ik zo goed mogelijk op.

Mijn man is diabeet en behoort dus tot de risicogroep. Wij hebben nu afgesproken om serieus te proberen risico's te vermijden. Wij zoenen elkaar niet meer op de mond; hebben ook afgesproken geen seks meer te hebben. Ik overweeg ook om ergens anders te gaan slapen; een andere kamer in het huis. Als ik thuiskom ben ik van plan mijn kleding in de was te doen en mijn 'huispakje' aan te trekken.
Wat denken jullie: zijn deze maatregelen zinvol?
Overdreven?
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen thuis? Of mijn man?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-03-2020 om 23:52

Tja

Ik denk dat het het risico minimaliseert, mits je man ook uit de buurt van anderen blijft, maar of het er allemaal leuker op wordt...
Hier in het dorp is iemand besmet die maar met twee personen contact had die hij beide niet zoende. Het is dus best besmettelijk.

aleid

aleid

19-03-2020 om 07:28

De pest

is dat er nog onvoldoende bekend is. Ik vermoed dat het lastig is je huisgenoten niet te besmetten of je daar nou intiem mee bent of niet. Wil je het risico echt niet lopen dan moet je denk ik stoppen met werken. En dan nog zou je al besmet kunnen zijn en dat nu nog niet weten. Het is een afweging waarbij het lastige is dat je onvoldoende informatie hebt om die afweging echt goed te kunnen maken. Persoonlijk vind ik dat tamelijk lastig.

aleid

aleid

19-03-2020 om 07:29

Lastig

3x in 1 tekst....wel echt lastig dus🥴

juf Ank

juf Ank

19-03-2020 om 20:16

tja stoppen

stoppen met werken kan niet zo maar: ik werk in de zorg. Ik zou dan eerder nog ergens moeten gaan logeren....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.