Gezondheid
Relithe
13-05-2013 om 10:14
Schildklier die groeit?
Een tante van mij heeft iets aan haar schildklier wat steeds verder groeit en uiteindelijk zullen haar organen in de knel komen..
Een operatie is vanwege haar gezondheid te veel risico.
Ze is al oud en leeft dus nu met de gedachte dat ze uiteindelijk zal stikken?
Ik weet niet precies hoe en wat want mijn moeder weet er ook niet het precieze van maar ik,heb zelf ook een schildklierstoornis en vind dit een doodeng idee.
Het is geen kanker maar wat het dan wel is?
Misschien weet iemand het hier want op internet kan ik niets vinden..
Genista
13-05-2013 om 10:18
Struma?
Dat is het eerste dat in mij opkomt als ik "schildkliervergroting" hoor.
Relithe
17-05-2013 om 15:10
Nee
Dat had ik zelf ook al gevonden maar dat is het niet.
Mijn moeder wist ook niet precies hoe en wat want mijn tante verteld er niet veel over, alleen wat warrige verhalen..
Ik,kan helemaal niks vinden op internet wat er op lijkt. Zit me zelfs al af ge vragen of ze niet gewoon wat verzint ( zou niet de eerste keer zijn)
Genista
17-05-2013 om 21:39
Jammer
Jammer dat er verder niemand gereageerd heeft. Maar wellicht heb je gelijk en is het een ingebeelde cq verzonnen ziekte.
zofia
18-05-2013 om 17:12
Graves? hashimoto?
dit zijn beide auto-immuunziektes die een vergrote schildklier veroorzaken. dit plukte ik van internet:
De schildklier kan diffuus vergroten waardoor ze drukt op omliggende structuren zoals de slokdarm en de luchtpijp. Patiënten met een grote schildklier hebben soms slikklachten of last van een prikkelhoest. Soms hebben ze een drukgevoel in de keel.
Relithe
19-05-2013 om 00:03
Nee ook niet
Het was niet iets bekends volgens mijn moeder, de artsen wisten geloof ik niet precies wat het was.. Het zal doorgroeien tot mijn tante er uiteindelijk aan overlijdt. Ik vind het een doodeng idee vooral omdat ik zelf een schildklierstoornis heb.
Maar ja zoals ik al zei, tante is wel vaker van de sterke verhalen en omdat ik niets kan vinden twijfel ik er wel een beetje aan.