Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dolle Mina

Dolle Mina

19-01-2019 om 12:22

Schaamhaar dunt uit?

Omdat ik de bultjes en andere irritaties van het scheren beu ben heb ik besloten mijn schaamhaar te laten staan. Geen retro jaren ‘70 driehoek, maar ook geen streepje meer. Modelletje ‘past binnen je bikini’. Inmiddels ben ik een maandje bezig met het laten groeien en er zit weinig schot in. Mijn streepje is wel ‘vol’ maar de nieuwe haargroei is heel onregelmatig en je kijkt er zo doorheen.
Is dat de leeftijd (midden 40), of moet ik gewoon meer geduld hebben?

Alles wordt grijs?

Alles wordt grijs en dof, wenkbrauwen volgen ook nog. Ouderdom komt met gebreken.

Tap

Tap

19-01-2019 om 17:43

Inderdaad

Valt uit, zakt in, kakt in, wordt grijs, wordt dun of kaal, flabbert, komt op ongewenste plekken naar boven, functioneert minder, herstelt trager.

Dat begint van een enkele grijze haar met miniscuul rimpeltje halverwege de 30 tot redelijk zichtbaar rond midden 40, tot pittig verval rond midden 50, tot niet meer te bevechten rond midden 60, toch opgegeven opgegeven rond midden 70 enz.
En nee, niet iedereen is gelijk, maar we ontkomen er geen van allen aan.

Wees blij: kaal zonder scheren en bultjes! 😉

Vogel

Vogel

19-01-2019 om 17:44

Yep

Leeftijd. Vraag maar aan je moeder. Of ga naar de sauna en kijk om je heen.

Dolle Mina

Dolle Mina

19-01-2019 om 19:07

Dat zou mooi zijn

Van mij mag het uitvallen. Mijn ‘landingsbaantje’ is echter nog donkerbruin en dekkend, dus het verbaast me dat de zijkanten zo vlassig zijn. Als ik het scheer blijf je zelfs nog de stoppels zien hoewel het glad aanvoelt.

Guppie

Guppie

19-01-2019 om 19:45

Trimmen

Trimmen kan ook.
Minder haargroei heeft misschien deels met de leeftijd te maken maar vooral ook met dingen als insulineresistentie, teveel omzetting van testosteron in DHT en met tekorten aan voedingsstoffen. Eventueel pilgebruik tijdens de vruchtbare jaren zorgt voor verlies aan voedingsstoffen, zoals zink. Ben zelf wat ouder maar mooier, voller haar dan vroeger; mede door wat voedingssupplementen. Trim het down under omdat het anders een woeste bos wordt. Vind Venus bikinitrimmer wel handig; alleen bijna niet meer verkrijgbaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.