Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

-Flupke-

-Flupke-

13-05-2013 om 21:15

Schaafwond

Zoon heeft een schaafwond op zijn knie waar steeds wondvocht uit blijft komen. Heel irritant; pleisters lekken door en als ik hem openlaat droogt het wel wat in maar is het zo gevoelig en ben ik bang dat hij het openstoot. Bovendien schuurt zijn broek er langs en wordt dat dus vies. Het is afgelopen woensdag gebeurd. wat kan ik doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-05-2013 om 21:27

Gaasjes

1.Spoelen met water,
2.Desinfecteren,
3.Afdekken met vetgaasverband,
4.Eventueel extra afdekken met gaascompressen
5.Losjes fixeren met elastisch hydrofielwindsel

Is wat ik geleerd heb over het verbinden van schaafwonden.

-Flupke-

-Flupke-

14-05-2013 om 11:45

Maar hoe lang

is normaal dat een flinke schaafwond blijft lekken, voordat ie goed is dichtgegroeid? (2 bij 4 cm. ongeveer)

Lang

Dat kan best even duren. 2 jaar terug had zoon zijn hele knie open en toen duurde het echt wel meer dan een week voor het dicht was. Wij deden er toen ook wel van die gelpleisters op (een paar aan elkaar geknutseld, want wond was erg groot), dat plakt tenminste niet vast en het geneest er wel mooi onder.

Lie

Lie

14-05-2013 om 20:54

Mijn knie heeft meer dan twee weken 'gelekt'. Ondanks goed schoonmaken, zalfgaas, speciale pleisters en wat nog meer. Uiteindelijk heb ik er zelfs nog een flink pijnlijke klier in mijn lies aan overgehouden (nou ja, tijdelijk dus)... Kijk daar dus ook niet van op over 'n paar weken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.