Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Irene

Irene

14-05-2015 om 20:42

Rustgevend middel

Ik ben van nature een beetje druk, oog wat sneller,gestrest. Praat snel/veel.

Ik heb binnenkort een wat spannend gesprek en wil dan bij voorkeur rustig(er) overkomen, waardoor ik hopelijk minder gestrest overkom en minder praat en minder snel praat.

Wie heeft ervaring met rustgevende middelen en welke adviseren jullie mij?

Handig als het gewoon bij de drogist te krijgen is.

Ik moet er natuurlijk niet van in slaap vallen .

bieb63

bieb63

14-05-2015 om 21:10

Passieflora van Vogel

is een bekend product dat de meesten goed helpt. Ikzelf heb er goede ervaringen mee. Wordt aanbevolen voor bijv. examens of presentaties. Je wordt er niet slaperig van en voor zover bekend geen bijwerkingen of andere negatieve zaken. Je kunt het gewoon bij de drogist (kruitvat, etos) kopen.

Violetta

Violetta

14-05-2015 om 22:03

Ademhaling

Probeer er steeds aan te denken dat je rechtop gaat zitten en dan diep adem te halen. Het maakt jou rustig en geeft ook een relaxte uitstraling. Probeer dit thuis al te oefenen als je met een gezinslid aan het praten bent. Geen medicijn dus maar bij mij werkt het wel.

Mindy

Mindy

14-05-2015 om 23:56

Mindfulness

Probeer eens elke dag een half uurtje aan mindfulness te doen en ook kort voor je gesprek. Werkt geweldig bij mij en lijkt mij gezonder dan welk middel dan okk

Yeti

Yeti

15-05-2015 om 08:16

valdispert

Werkt bij mij

Theanine

Theanine helpt tegen spanning en angst. Niet bij de drogist misschien maar wel bij een vitaminezaak.

Rescue remedie

Of rescue remedie. Zelf vind ik de rescue night het prettigst, ook voor overdag. Het is namelijk geen slaapmiddel maar helpt om rustiger te worden en minder te piekeren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.