Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zus

Zus

06-09-2014 om 11:56

ruis in oor na oorontsteking

Mijn dochter van 11 heeft aan het begin van de zomervakantie een oorontsteking gehad waarbij het trommelvlies uiteindelijk scheurde. De pijn was toen meteen weg en er kwam enorm veel pus en vocht uit gedurende de dag en nacht. Omdat het begon op vrijdag en het op maandag beter ging (koorts weg en minder loopoor), ben ik niet meer met haar naar de huisarts gegaan. Nu, dik twee maanden later, zegt ze nog steeds een ruis in haar oor te hebben. Heeft daar iemand ervaring mee? Gaat het nog weg en waardoor wordt het veroorzaakt? Zou het kunnen dat er nog een ontsteking zit? Ik ga maandag met haar naar de huisarts, maar was benieuwd naar ervaringen. Ik ben wel wat bezorgd!

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2014 om 13:15

Ik zal er eens naar vragen bij mijn dochter. Ze heeft er behoorlijk lang last van gehad, maar het fijne weet ik even niet meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2014 om 16:38

Oordruppels

Mijn dochter heeft oordruppels gehad, maar daar ging de ruis niet van over. Er schijnt ook voorgesteld te zijn om een buisje te plaatsen, maar toen waren de klachten niet erg genoeg meer blijkbaar. Het speelt al heel lang en ze zegt dat het nog steeds niet helemaal over is.

Zus

Zus

06-09-2014 om 17:09

Kaaskopje

Bedankt voor het vragen. Het is natuurlijk niet wat ik wilde horen... Heeft ze er veel last van? Hoort ze ook minder goed?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2014 om 18:56

Ik kreeg de indruk

dat ze er niet heel veel last meer van heeft, maar dat er nog wel wat ruis aanwezig is. Ik merk niet echt dat ze minder hoort, maar dat kan ook zijn omdat we niet anders weten.

Het speelt al heel lang, dus in dat opzicht kan ik je niet blij maken. Het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te gaan als bij mijn dochter, maar het kan dus wel flink lang duren.

Zus

Zus

06-09-2014 om 21:29

Ok...

Zo'n ruisje zal wel wennen misschien, dat je dochter daarom er niet veel last van ervaart. Ik baal er wel van, als het inderdaad permanent is. En ik weet ook niet hoe ik het had kunnen voorkomen. Misschien toch antibiotica, ook al was het aan het overgaan. Grrr, had ik maar toen alsnog naar de husiarts gegaan! Bedankt voor je reacties trouwens!

Mijn oor is snel vies

Vanbinnen, maar ik heb niet steeds zin langs de assistente van de huisarts te gaan. Heb meestal ook lichte ruis. Is mee te leven vind ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.