Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Roos (vet): wat werkt?!

Zoon heeft op zijn hoofd last van roos (vettig, niet leuk voor hem). Het is voornaamelijk aan de voorkant, waar hij gel gebruikte. Al 2 weken geen gel meer maar nog steeds roos, het lijkt bijna op berg. Wat helpt? We hebben H&S in huis maar het levert geen resultatwn. Sowieso heft zoon (15) op het ogenblik heel veel last van vettige puistjes en meeëters, en een zeer onrustige huid (hij is 15).

Wie weet raad?
Sini

angel3

angel3

20-01-2017 om 18:44

Welke shampoo

Welke shampoo gebruikt hij? In heel veel shampoos zitten siliconen. Dat bouwt op tot plakkaten. Mijn dochter heeft dat ook. Goed wassen met siliconen vrije shampoo en siliconen vrije gel gebruiken. Het kan ook deels hormonaal zijn ogenschijnlijk mij. Geen idee wat dan wijsheid is....

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-01-2017 om 19:15

Head and shoulders

De citrusvariant 2 in 1 werkt hier heel goed

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-01-2017 om 19:16

En anders

Iets wat tegen berg helpt.
Ik weet niet meer hoe het heet. Hier ooit de tip gehad, iets met zeezouten oid.

Sinilind

Sinilind

20-01-2017 om 23:17 Topicstarter

Shampoo

Hij gebruikt al Head and Shoulders maar zonder resultaat. Ik zijn zijn haar steeds vettiger worden, hij wast het s ochtends en bij terugkomst uit school hangt het al hij wordt er niet blij van.
Sini

Mijntje

Mijntje

21-01-2017 om 07:37

zarqa

Tegen berg hielp zarqa (de Tuinen). De olie, meen ik, even laten inwerken.
Wat sneu, geen gel meer in ieder geval.

Hier reageerde

Dochter d'r haar en huid ook erg op shampoo. Ik heb er zelf ook snel last van. Die plakkaten waar angels3 t over heeft herken ik , t leek wel berg? Hele dikke stukken lagen op de huid. Het was uitproberen waar we tegen konden en heel goed uitspoelen. Ik kan goed tegen de shampoo van de Lidl die smalle flesjes waar ook douchespul van is. Dochter heeft Nivea en reageeert daar niet op. Gel van de action gaat goed bij mij.

40er

40er

21-01-2017 om 08:49

Over wassen

Van te veel, en te stevig haar wassen word je haar ook weer vetter. Je stimuleert dan de talgproductie waardoor je haar vetter word. Een milde shampoo en weinig masseren wil dan nog wel eens helpen.
Tegen de roos/berg verschijnselen kun je bv berken haarwater proberen. Gaat de roos tegen, kalmeert de huid.

En heeft hij al eens droogshampoo geprobeerd? Bv die van batisse? Gaat de vettigheid tegen.

40er

40er

21-01-2017 om 08:53

H&S shampoo is niet perse de beste shampoo tegen roos hoor. Hij is vrij agressief wat niet altijd goed uitpakt. Neutrale, milde shampoo is vaak beter.
En mocht hij er veel last van blijven houden zou ik eens gaan kijken naar medicuticals (als ik het goed heb) verzorgingslijn voor probleem huid.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

21-01-2017 om 08:56

Uitspoelen

Het is ook belangrijk dat je zoon zijn haar goed uitspoelt na het wassen. Bij mijn pubefdochter zien we het als ze dat niet goed gedaan heeft. Dan ziet het er aan het eind van de dag weer vettig uit.

angel3

angel3

21-01-2017 om 12:52

Andere shampoo

Ik denk echt dat het door siliconen komt. Dat zit ook in head and shoulders. Ik zou een goedkope shampoo kopen want daar zit meestal geen siliconen in want dat is een duur ingrediënt. Daar een tijdje mee wassen om de build up eruit te krijgen. Dan kijken hoe het gaat. Je kapper kan zien of het roos berg built up is. Maar ik zou dit erste proberen. Kijk bij de ingrediënten. Alles dat eindigt op cone moet je niet hebben.

rode krullenbol

rode krullenbol

21-01-2017 om 14:01

En wat je wél schijnt te moeten hebben ...

Een shampoo met Pirocton Olamin (INCI; Octopirox) erin.

Marjoleine64

Marjoleine64

22-01-2017 om 15:17

Wij gebruiken

Seba-med shampoo. De dagelijkse versie voor de mensen zonder roos (maar met gevoelige huid), de anti-roos versie voor man en oudste zoon. Dat is een hele fijne pH-neutrale shampoo, en bevalt ons beter dan neutral. Ik heb het gevoel dat hij veel milder is voor huid en haar, van gewone shampoo of zeep wordt mijn haar altijd droog en de huid stug, bij deze heb ik dat helemaal niet. Ik weet bovendien ook niet of 2 weken voldoende is om resultaat te zien, bij wat voor 'behandeling' dan ook.

Sinilind

Sinilind

22-01-2017 om 21:19 Topicstarter

Fijne tips

bedankt allemaal.
We zijn gisteren naar de drogist gegaan en hebben Resdan gekocht. Het stinkt maar zoon vond het schoon gevoel na de shampoo heel fijn. Hij heeft zeker 2 minuten lang gespoeld zei hij, dat had ik hem als tip gegeven. Vandaag ziet zijn hoofdhuid er wat minder erg vet en schilferig uit dan normaal.
Ik heb hem ook verteld dat te hard/te veel borstelen, te vaak friemelen aan zijn hoofd als neveneffect had dat zijn hoofdhuid meer talg ging produceren.
Verder hebben we "Effaclar" gehaald voor zijn voorhoofd dat momenteel heel erg onrustig is (puisjes, mee-eters etc)
Ik heb even gekeken naar de shampoo dat hij gebruikte vóór dat hij overstapte naar Head en Shoulders, bevatte inderdaad siliconen.
Als hij van zijn roos af is zal ik een milde shampoo kopen voor hem (misschien Seba-med inderdaad).

BEdankt
Sini

maria

maria

22-01-2017 om 23:28

en hoe vaak

wast hij?
Te vaak is funest, mag zeker niet vaker dan 2 x per week. (hoe vaker hoe eerder vet)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.