Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Cora

Cora

17-05-2017 om 22:09

Rode pijnlijke oksel

De zon, warmte en zweten(?) hebben ongetwijfeld invloed want het is vandaag weer raak. Mijn oksel is schraal en rood en is pijnlijk en schrijnt.
Wie herkent dit en wat doe je eraan of smeer je er op?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-05-2017 om 22:11

Luieruitslag

Maar dan onder je arm. Ik zou Sudocrem proberen en anders een zalfje aan de huisarts vragen.

Niet smeren

http://www.wondenwijzer.nl/intertrigo/Preventie.htm

Ik zou in elk geval opletten dat je katoenen shirts draagt en bh. Geen chemische jurkjes. en voorlopig er wat engels pluksel in stoppen. Met creme kan het in deze warmte juist nog meer gaan broeien omdat je het daarmee vochtig houdt.

Fiorucci

Fiorucci

19-05-2017 om 11:29

Kan best

Sudocreme, mits dun opgebracht, droogt juist in, dus prima idee.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-05-2017 om 11:31

Opletten

Als het met een paar dagen niet over is zou ik zeker wel naar de huisarts. Het kan een schimmelinfectie zijn dus dan helpen andere zalfjes niet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-05-2017 om 18:42

Ja idd

Ik heb ook eens een schimmelinfectie onder mijn oksel gehad. Zelf dacht ik in eerste instantie dat het van een nieuwe deo kwam, toen zelf wat gaan smeren en uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan. Helemaal niet grappig meer. Was hele nare plek geworden. Moest ergens mee smeren en pillen slikken om de infectie tegen te gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.