Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moedertje

Moedertje

27-07-2015 om 19:21

Reisverzekering - vervoer

Onze zelfstandig wonende dochter heeft een ongeval in het buitenland gehad en haar been bezeerd, is gister geopererd in een ziekenhuis op bijna 400 km afstand van ons. We zijn gister -even- op en neer gereden, het is allemaal goed gegaan gelukkig. Ze zal morgen of overmorgen weer naar huis kunnen, maar ja kan niet echt lopen natuurlijk, heeft krukken.
Nu hoor ik dat ze van haar verzekering te horen heeft gekregen dat ze de repatriering betalen als de dokter vindt dat ze met speciaal moet. Kan ze in een gewone auto (ik schat in dat dat zou moeten kunnen, been languit op de achterbank) dan vergoeden ze niet?! Dan stapt ze maar op de trein, of wij mogen haar weer even ophalen? Klopt dat wel? Wij zijn wel bereid natuurlijk, maar als wij het niet zouden kunnen doen hoe zou het dan moeten?
Iemand ervaring?

Moedertje

Moedertje

27-07-2015 om 19:25

Speciaal?

Speciaal vervoer dus

mama2

mama2

28-07-2015 om 11:21

ik denk

dat je voor dit soort vragen het beste even de verzekering zelf kan bellen. Iedere verzekering heeft zo zijn eigen pakket en vergoedingen dus ik kan zeggen "mijn verzekering vergoed wel of niet" dan kan jouw verzekering of je pakket weer heel anders vergoeden...

Sterkte voor je dochter!

Moedertje

Moedertje

28-07-2015 om 17:10

Je hebt gelijk mama2

Maar ze heeft een andere, eigen verzekering en moet het zelf daarmee uitzoeken. Lastig voor mij om me daar niet mee te bemoeien want het blijft toch je kind, zeker als ze in een buitenlands ziekenhuis terecht zijn gekomen!
Vanmorgen hoorde ze dat ze vandaag weg mocht en de buitenlandse dokter zou het regelen met de anwb want blijkbaar doen de reisverzekeringen daar zaken mee. Maar tot op heden is het nog niet gelukt, anwb zegt herhaaldelijk dat ze zullen terugbellen maar doet dat niet, en of het nou bij de anwb zit of dat communicatie tussen anwb en de reisverzekering niet goed loopt, zeg het maar. Zal mij benieuwen of het nog wat wordt vandaag.
Afijn, ze is groot genoeg en moeders moet maar even op haar nagels bijten. We zijn allang blij dat ze er redelijk goed van af is gekomen. En dat er blijkbaar toch iets in gang is gezet qua thuiskomst, dan maar morgen als vandaag niet lukt, dan moet het ziekenhuis een nachtje extra onderdak bieden ( hoezo kostenbesparing?)

Moedertje

Moedertje

28-07-2015 om 21:51

He he

Ze is op weg!

Moedertje

Moedertje

29-07-2015 om 08:05

Even verhaal afmaken

Ik post het meest in mijn eigen draadje haha.
Uiteindelijk heeft de anwb verstek laten gaan. Gisterochtend dus gemeld dat ze naar huis mocht. Eind van de ochtend maar weer eens gebeld, zou worden teruggebeld, niet gebeurd. Eindelijk in de middag: ja het is wel een beetje laat om nog een taxi te sturen nu, we kijken wat we kunnen doen. Duh, daarom heb ik dat ook al vanmorgen aan jullie gevraagd! Tegen de avond bleek een andere Nederlandse familie naar huis te gaan en kon ze een lift krijgen. Anwb gebeld: o, als je kunt meerijden dan gaan wij geen taxi regelen! Hadden dus nog niets gedaan!
Ik hoor altijd goede verhalen over de anwb maar dit was geen strakke actie.

mama2

mama2

30-07-2015 om 09:51

Moedertje

Fijn dat ze weer veilig thuis is!

Ik begrijp dat het haar verzekering is, maar als je uitlegt wat het probleem is, dat ze niet in staat is zelf te bellen helpt de verzekering wel hoor. Ik bel geregeld voor informatie voor patiënten van ons, bijvoorbeeld oudere die niets meer snappen van de voorwaarden en krijg altijd netjes uitleg!

Maar het is niet meer nodig gelukkig! Gaat het goed met haar?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.