Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Grijs

Grijs

17-05-2015 om 14:49

Rare realistische droom

Ik heb deze week drie nachten achter elkaar gedroomd dat ik zwanger was. De laatste keer duurde het na het opstaan nog een tijdje voor ik het opgejaagde bezorgde gevoel 'help wat nu?' kwijt was. Mijn anticonceptie is dik voor elkaar dus de kans op een zwangerschap is nagenoeg nihil.
En toch was ik vanmorgen zeer verbaasd dat ik gewoon ongesteld werd.
Vreemd toch? Hebben jullie wel eens zulke realistische dromen dat je er overdag nog door beïnvloed wordt? Ik vraag me af waar het vandaan komt.

Ja geen idee

http://www.jungspsychologie.nl/artikelen-over-cg-jung/de-droom-als-bron-van-symbolen/

Soms kun je het wel herleiden. Het is vaak een mix van dingen die je hebt meegemaakt en waar je je zorgen over maakt, of waar je je te weinig bewust zorgen over maakt, die in vreemde proporties tot je komen.
Het is symbooltaal die uit jezelf komt. Misschien maak je je wel zorgen dat een van je kinderen zwanger wordt. Of je vermoedt dat iemand in je omgeving zwanger is maar het moet verborgen blijven.

guera

guera

17-05-2015 om 16:53

zwanger in droom

Kan ook symbolisch zijn voor een idee dat aan het rijpen is. Ben je wellicht met een moeilijke klus of project bezig? voel je je 'zwanger' van ideeen of dingen in een beginbstadium die nog tot wasdom moeten komen? (bv nieuw huis gekocht). Zoiets?

Pieter

Pieter

18-05-2015 om 06:55

symboliek

Ik geloof totaal niet in die symboliek rond dromen. Allemaal vergezochte onzin. Als je hersens je iets duidelijk willen maken doen ze dat wel op een normale manier denk ik zo. Rijpen? Waarom gaat je droom dan niet over fruit?

Yeti

Yeti

18-05-2015 om 06:58

lol pieter

Alsof je hersenen zich laten vertellen hoe ze moeten dromen! Volgens jou uitleg is Grijs dus gewoon zwanger. Ook als ze dat niet is.

Pieter

Pieter

18-05-2015 om 07:02

Nee

Natuurlijk niet, juist niet. Het is gewoon een droom, niets bijzonders en het heeft zeker niet te maken met rijpen, zwanger vol ideeën. Waarom vertellen mensen elkaar die onzin? Je kunt het namelijk nooit verifiëren want iedereen loopt wel met ideeën in zijn hoofd. Het is mij alleen een raadsel waarom je dan zou dromen over zwanger zijn. Dromen mannen ook over zwanger zijn als ze met een idee in hun hoof rondlopen?

Yeti

Yeti

18-05-2015 om 07:06

mannen

Nee, die dromen dat ze een klassieker restaureren

Grijs

Grijs

18-05-2015 om 11:26

Anders dan anders

Bedankt voor de reacties. Het zal wel te maken hebben gehad met een zwangerschapsaankondiging in mijn omgeving, ik zit niet ergens op te broeden. Normaal droom ik heel vaak over vroeger, mijn ouderlijk huis, oude school. Het gebeurt regelmatig dat ik in zo'n droom klaslokalen niet kan vinden, erachter kom dat ik al een jaar niet bij een vak ben geweest, of allerlei andere rampen. Ik ben dus wel een drukke dromer, met meerdere dromen per nacht.

Pieter

Pieter

18-05-2015 om 13:28

normaal

Als jij meerdere dromen hebt per nacht wordt je dus gewoon vaak wakker tijdens of vlak na de droom. Als men weinig droomt wordt men dus niet vaak wakker. Ik herken dat wel, ook altijd iets niet kunnen vinden of te laat komen, vooral als ik de komende dagen iets spannends en/of nieuws moet doen. Dan word ik die nacht ook vaker wakker omdat ik onrustig slaap.

guera

guera

18-05-2015 om 16:32

onzin of niet

Dit soort symbolieken helpen mij wel om dingen een plaats te geven of om verder te denken of om ergens uit te komen. Dus onzin of niet. Het zou kunnen zijn dat het TS wel helpt om er toch over na te denken en er daardoor iets mee te doen waardoor het ook verdwijnt. Ik geloof er heel erg in dat ons onderbewustzijn ons veel vertelt dat behulpzaam kan zijn. Mensen nemen nl ook niet rationeel hun beslissingen daarover ook voldoende onderzoek. Het zou zomaar kunnen dat een droom in het onderbewustzijn het begin is van iets.
En wie weet er zijn vast en zeker mannen die dromen dat ze zwanger zijn. Dromen zijn juist absurd....

Dromen

Pieter:
"Als jij meerdere dromen hebt per nacht wordt je dus gewoon vaak wakker tijdens of vlak na de droom."
Welnee, iedereen (met een normaal slaappatroon) heeft ongeveer vijf droommomenten per nacht. Of je ze 's morgens nog allemaal herinnert is een tweede. Dat heeft er inderdaad mee te maken of je vaak wakker wordt 's nachts. Zo niet, dan herinner je je over het algemeen alleen je laatste droom nog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.