Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Niny

Niny

22-09-2014 om 20:18

Rare insektenbeet

Sinds een paar dagen heb ik een groot uitgevallen muggenbeet op mijn onderarm. Jeukt als een gek, maar mijn arm is ook dik, een cm of 5 bij de bult vandaan! De beet en de dikke plek doen ook pijn.
Ik heb geen idee wat mij gestoken heeft, ik heb het niet gevoeld of gezien. Om nou naar de huisarts te gaan vind ik overdreven, iemand tips wat ik ertegen kan doen?

Mikke

Mikke

22-09-2014 om 20:21

Kan

Het kan een mug zijn. Bij vallen die ook wel eens groot uit, soms niet, soms echt megaplakken die ook nog eens vreselijk jeuken. Afhankelijk van de plek kan het lichaamsdeel flink zwellen (op m'n enkel betekende een hele dikke voet, en door de plek op mijn bovenbeen kreeg ik opgezette klieren in mijn lies).

Maar.. ik heb ook een keer zoiets op mijn been gehad, en dat was een tekenbeet. Voor mij was het verschil wel duidelijk, omdat ik er ervaring mee heb.

Niny

Niny

22-09-2014 om 21:10

Mikke

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik een teek wel gezien zou hebben, ben zwaar gefixeerd op die rotbeesten. En de beetplek lijkt eerder op een wespensteek of een groot uitgevallen muggenbeet. Voorlopig hou ik het toch maar op dat laatste, maar ik zal het in de gaten houden!

Vogel

Vogel

22-09-2014 om 22:37

Heet theelepeltje

Niet te heet, maar goed warm. Daardoor worden de eh... dingessen sneller afgebroken en jeukt het minder. Tip van OO vorig zomer, bij een gewone muggenbeet helpt het. En Nestosyl o.i.d. had je al geprobeerd?

Moeder

Moeder

23-09-2014 om 11:16

Ook zoiets

Een paar jaar geleden ben ik ook gestoken door iets. Geen idee wat het was want het moment suprême heb ik niet meegekregen. Op een dag was mijn been ineens dik, de dag erna heel erg dik, rood, gloeiend heet en de dag daarna kon ik niet meer lopen. Was best spectaculair. Ik heb me naar de huisarts laten brengen maar daar konden ze er ook niks van maken. Ondertussen barstte de huid omdat er zoveel druk op stond. Ik moest koelen en kreeg zalf. Ook moest ik het been hoog leggen en rusten. En na een paar dagen was het helemaal weg. Komt dus vaker voor

Misschien een dazenbeet?

Die kunnen lelijk uitpakken.

Pastelle

Pastelle

23-09-2014 om 11:50

Tijgermug?

Onze kinderen reageren heel heftig op beten van de tijgermug. Grote zwelling, bloedblaar in het midden, pijn, paarsheid. Het is flink heftiger dan bij een gewone mug, maar het gaat vanzelf voorbij. Ze slapen 's zomers onder een muggennet om beten te voorkomen.

mijk

mijk

23-09-2014 om 12:21

Hier

Reageert man zo op beet van een bepaalde mier. Die helaas in onze heg woont

Cortisonen

De dikke zwelling komt door het onbewust krabben. Als hier eentje gebeten is, pakken we snel de cortisonencreme, op recept van de huisarts. Dat helpt tegen de jeuk. We weten wel dat je dit niet te vaak en ruim moet aanbrengen, (dunne huid vorming) maar het is hier het enige dat helpt.
Een pleister wilt ook helpen. Dan kom je minder in contact met de huid en ga je minder krabben.
Zelfs ammoniak hielp niet.

Mikke

Mikke

23-09-2014 om 21:41

Allergie

Mijn dikke plekken komen niet van het krabben, dat is echt een allergische reactie. Als ik een normale muggenbult heb (ik reageer niet op alle soorten muggen zo heftig) dan krab ik wel en daar worden ze inderdaad niet kleiner van. Maar dat is niet te vergelijken met de plekken van 20cm doorsnede die ik wel eens heb als ik wél heftig reageer.

anti histaminica

Dochter kan nog weleens heftig reageren op een muggenbult. Dan neemt ze anti histaminica in, ik denk dat het ook een allergische reactie is. En een washandje met azijn erop.

Puck

Puck

24-09-2014 om 09:27

denk ook daas

Dazen kunnen inderdaad flinke reacties geven. Waar een muggebult bij mij een plekje van nog geen centimeter geeft, krijg ik van een daas toch zeker een rode dikke jeukende plek van een centimetertje of 10. Wat bij mij het beste helpt is insmeren met NEstocyl. Evt. kun je ook antihistaminica slikken.

Niny

Niny

24-09-2014 om 09:56

Een paar dagen later

De zwelling is zo goed als weg, alleen de plek zelf is nog pijnlijk. Ik zal wel nooit weten wat me gestoken heeft!
Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips (die van dat theelepeltje kende ik nog niet).
Groeten, Niny

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.