Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tante Sidonia

tante Sidonia

22-09-2014 om 13:06

raar probleem...

ik bijt tijdens het eten regelmatig op mijn tong dusdanig dat er ook een wondje ontstaat. Volgens mijn man is dit niet normaal ;het overkomt hem nooit. Bij mij gebeurt dit inderdaad een paar keer per maand of misschien minder vaak.
wie heeft dit ook of wie weet hoe dit komt?

ik ook

Tijdens het eten soms, maar vooral tijdens mijn slaap. Dat bijt ik regelmatig mijn tong of wang kapot. Pijnlijk! Hoe het komt? Geen idee, maar ik weet niet beter, ik heb dit mijn hele leven al.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-09-2014 om 13:25

Yep

Ik ook, tijdens het slapen zakt het randje van mijn tong tussen m'n kiezen en dan...
Of tijdens kauwgom kauwen.

Misschien is het de leeftijd, wordt je coordinatie wat slechter en merk je dat juist bij de subtiele samenwerking tussen kaak- en tongspieren?

Monique D*

Monique D*

22-09-2014 om 16:33

Heeft met ouder worden te maken?

"Misschien is het de leeftijd, wordt je coordinatie wat slechter en merk je dat juist bij de subtiele samenwerking tussen kaak- en tongspieren?"

Dat verhaal heb ik ook eerder gehoord (ik dacht zelfs hier op OOL van iemand die het weer van haar tandarts had gehoord).

Heb je dit altijd gehad of is het probleem geleidelijk ontstaan?

Zelf ben ik 51 jaar en bijt alleen zo heel af en toe op mijn tong tijdens het eten (misschien 2 x per jaar).

tante Sidonia

tante Sidonia

22-09-2014 om 16:47

nee altijd

Gehad...
Mijn tandarts denkt wel dat ik een harde manier van kauwen heb, en,of tandenknars. Merk ik verder niet maar ze ziet het aan slijtage gebit.

Druif

Druif

22-09-2014 om 16:49

vroeger

Vroeger had ik een scheve verstandskies, toen beet ik vaak op mijn tong en mijn wang. Nu hij getrokken is, nauwelijks meer.

Ik heb ook een grote tong, dikke wangen en niet zo'n beste motoriek. Dat speelt allemaal ook mee.

Zijn je tanden misschien van stand verandert? Is er bijv. een kies getrokken?

Bijt regelmatig op mijn lip

En als ik dan eenmaal erop gebeten heb, blijf ik erop bijten omdat de lip dikker wordt, waardoor ik er weer gemakkelijker op bijt. Mijn tanden en kiezen staan netjes recht, ik heb het gevoel dat ik zelf mijn lip er op een wonderlijke manier tussen mijn tanden prop tijdens het eten.

Niny

Niny

22-09-2014 om 19:54

Herkenbaar

Ik bijt vaak op mijn wang, of op mijn lip. En ik heb heel scherpe tanden en kiezen en dus regelmatig wondjes. Met leeftijd (50) heeft het bij mij niet te maken: ik doe het mijn hele leven al.

Ik ook

of kauwen op de wang of de tong. En heel soms op de lip.

Bij mij speelt het met name als ik veel stress heb.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.