Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pirata

Pirata

13-09-2017 om 17:10

Puber handen insmeren met creme

Mijn 15-jarige heeft in het koude seizoen altijd last van eczeemhanden. Aan de bovenkant van de hand.
Natuurlijk hebben we daar creme voor van de huisarts. Zo'n witte tube en een paarse met corti-dinges erin.
So far, so good natuurlijk. Maar meneer houdt niet van creme op de onderkant van zijn handen. Dus wat doet ie, hij smeert de bovenkant van zijn handen in en loopt dan direct naar de kraan om de onderkant van zijn handen schoon te wassen (waarbij natuurlijk de bovenkant net zo goed meespoelt).
Hij begint nu al weer last te krijgen. En dan vraagt hij mij vaak om elke dag zijn handen in te smeren, omdat ik dat afspoelen niet slim vindt. Dat kan ik natuurlijk doen maar eigenlijk vind ik dat hij zelf zijn handen moet kunnen verzorgen.
Iemand een handig idee?
Overigens gaat met zonnecreme altijd net zo.

Hanne

Hanne

13-09-2017 om 17:17

handschoenen aan met smeren

Misschien handschoenen aan doen met smeren, zodat hij zijn handen niet direct hoef te wassen...

Zeetakje

Zeetakje

13-09-2017 om 17:21

Vingercondooms

Bekend "probleem". Handschoenen is niet handig, want hij moet zijn handen insmeren. Bij o.a. de DA hebben ze zakjes met vingercondooms. 100 voor nog geen 2 euro volgens mij. Het is belangrijk om die zalf alleen aan te brengen op de plekken waar de eczeem zit, omdat er hormonen inzitten, dus het is sowieso beter om niet je hele hand te gebruiken om de zalf uit te smeren.

Pirata

Pirata

13-09-2017 om 17:25

Echt!!!

Daar had ik nog nooit van gehoord! Geweldig, ik ren morgen gelijk naar de winkel.

Amsterdamse

Amsterdamse

13-09-2017 om 17:58

Wattenstaafje?

Creme met wattenstaafje aanbrengen?

Ruggen van handen

Tegen elkaar kun ej ook al heel wat smeren. Is even oefenen, maar lukt redelijk nu hier.

Pirata

Pirata

13-09-2017 om 20:11

Hij wil niet met de ruggen van de handen, dat heb ik hem al voorgesteld...
Een wattenstaafje zou ook kunnen maar vreet dat niet alle creme op? En teveel gepriegel? Een speciaal doekje zou wel kunnen, maar wat?

Angela67

Angela67

13-09-2017 om 20:37

1 vinger

wat is er mis met 1 vingertop gebruiken om in te smeren en die vinger dan met een 'babydoekje' of gewoon nat doekje af te vegen? Die creme mag ook je ook niet echt dik smeren dus het gaat om dun laagje dat hij aan moet brengen, dat kan nooit heel veel werk zijn met een vingertop?
gr angela

Wilgenkatje

Wilgenkatje

13-09-2017 om 23:20

Waarom geen handruggen tegen elkaar ?

Dat lijkt me de makkelijkste oplossing. Wat heeft hij daarop tegen dan?

Pirata

Pirata

14-09-2017 om 08:00

Wilgenkatje

Het is een IADH-puber. Dus ik kan l*llen als Brugman, maar....
Ik ga de opties met hem doornemen. Lijkt me het beste.

Froukje

Froukje

14-09-2017 om 08:19

Pirata

Ik ken die crèmes die jij noemt. Zeker die witte voelt vervelend vettig aan.
Ik gebruik een handcrème die niet speciaal tegen eczeem is, maar fantastisch werkt. Helaas is hij moeilijk te verkrijgen, via amazon kun je er nog wel aankomen. Of anders flink googelen. Ik heb weer wat tubes geïmporteerd op vakantie.
Het is deze:
https://www.amazon.co.uk/Garnier-Body-Repair-Cream-100ml/dp/B0047W404O

Garnier heeft meer soorten, maar je moet echt de rode tube hebben.

Voordeel is dat hij vrij snel intrekt. Misschien wil hij dan wel zijn handen gewoon snel insmeren zonder daarna te wassen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-09-2017 om 08:57

Beste handcreme

Ik heb in de winter altijd kloofjes en eczeem en de allerbeste handcreme die ik ken is Glycerona in een blauw potje. Het trekt snel in, en na een dag ben ik van de kloven af (ik ben helaas ook geen consequente preventieve smeerder). Eczeem krijg ik alleen als het toch al geïrriteerd is, dus als je dat voorkomt ben je al veel verder. Van de huisarts kreeg ik cetromacogol maar dat is echt vreselijk spul.

Pirata

Pirata

14-09-2017 om 09:03

Een andere creme zou hem ook kunnen helpen natuurlijk. Neem ik ook mee in het gesprek!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-09-2017 om 09:41

Twee soorten crème

Wat Phryne en Froukje noemen zijn preventieve crèmes. Die gebruik je om de eczeem te voorkomen.
Als ie er eenmaal is helpt alleen smeren met de speciale crème van de dokter. Die vingercondoom is dan een hele goeie. Want je moet inderdaad alleen de aangedane huid insmeren met deze laatste crème. Dus op zich doet ie dat goed.

Wij gebruikten tot nu toe en plastic zakje daarvoor, dus bedankt voor de tip.

Froukje

Froukje

14-09-2017 om 11:19

Ginny

Zeker, daarom noem ik mijn optie alleen als vervanger voor de witte crème. Neem tenminste aan dat Pirata daarmee de lanette/vaseline/paraffine bedoelde. Die kun je rustig proberen te vervangen. Wanneer het eczeem er eenmaal is gebruik je idd de hormoonzalf.

Hanne

Hanne

14-09-2017 om 18:30

Dochter

Mijn dochter vond de vette creme echt vreselijk. En kreeg op een gegeven moment een recept mee voor allerlei soorten vette creme waaruit ze dan de beste kon kiezen. Vanaf dat moment smeert ze met koelzalf. Die voelt een stuk lekkerder.

Pirata

Pirata

14-09-2017 om 20:33

Kijk dat vind ik nu zo fijn hier

Ik vraag hoe hij zijn handen het beste kan insmeren en ik krijg nog heel veel extra ideeën aangereikt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.