Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Puber al weken ziek

Mijn zoon die in de brugklas zit is al 4 weken ziek.
Paar weken terug heeft ie griep gehad met 5 dagen koorts.
De moeiheid blijft en nu is zijn lip opgezwollen met met korsten erop.
Ook binnekant lip is ontstoken.Hij slaapt veel en heeft temperatuurverhoging.
Ik denk een herpes infectie.
Is het normaal dat dit zo lang duurt?

Zijn er meer pubers of mensen die al zo lang kwakkelen
met griepvirussen en dergelijke?

Ik word er een veetje moedeloos van.

Triva

Triva

14-11-2017 om 10:30

heu?

Wat zei de huisarts hiervan?

Lou

Lou

14-11-2017 om 10:31

Hup

Naar de huisarts. Vier weken is lang.

elfje 1

elfje 1

14-11-2017 om 13:04 Topicstarter

Brugklas

Ik ben vorige week al naar de huisarts geweest.Hij zou griep hebben gehad.Nu komt die ontstoken lip er nog bij en hij blijft heel moe.

Zijn weerstand is duidelijk laag.Misschien last van nieuwe virussenn in de brugklas.

Of misschien heersen er nu gewoon veel virussen en moet ik geduld hebben.

Zijn er meer pubers die hier last van hebben?
Zijn er meer mensen die nu het ene na het andere virus oplopen?

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2017 om 13:21

Griep

Ik weet wel dat je van griep sowieso lang van slag kunt zijn. Drie weken is niet abnormaal. En als hij door verminderde weerstand een koortslip heeft gekregen, ja dat kan ik me voorstellen. Als mijn weerstand om wat voor reden dan ook laag is, krijg ik ook allerlei ongemakkelijke kwaaltjes. Zo had ik een lange periode op een hele rare plek een 'koortslip', namelijk op mijn duim. Als ik een stressvolle periode achter de rug had, je zou dus zeggen 'fijn dat is geweest', vond dat virus het nodig om langs te komen. Ik heb die duim laten zien bij de huidarts/fleboloog en die vond het zo bijzonder dat hij mij bijna smekend vroeg of ik er nog een keer mee wilde langskomen. Dat vond ik niet zo noodzakelijk. Ik klop het meteen af, maar ik lijk daaroverheen te zijn. Nu heb ik weer andere kwaaltjes.

Uitzoeken

Kinderen kunnen van alles hebben waar ze moe van zijn en een lage weerstand bij hebben. Het kan zin hebben om het uit te zoeken. Heeft hij soms Pfeiffer? komt veel voor op deze leeftijd en de een heeft er meer last van dan de ander. Kun je verder niets aan doen dan gezond leven, bewegen en rust en actie balanceren.
Is er in het verleden sprake geweest van allergie? Dat kan weer een rol gaan spelen onder stressvolle omstandigheden. Kun je laten testen en een tijdje goed rekening houden met de beperkingen.
Verder zou ik hem sowieso aan de multivitamine en de omega 3 zetten en toezien op zijn groente en fruit gebruik. Vaker iets geschild aanbieden, want zelf schillen hebben die pubers vaak een hekel aan.
Alles om zijn weerstand te verbeteren.
En uiteraard met je zoon bespreken. Hoe beter hij zelf op de hoogte is van een eventuele kwetsbaarheid en wat je daaraan wel en niet kunt doen, des te beter gaat hij uiteindelijk voor zichzelf zorgen.

Vogel

Vogel

14-11-2017 om 16:06

Niet lang maar wel vaak

Was mijn brugger destijds ziek. Waren we niet aan gewend, een ziek kind. Na de brugklas was het ergste achter de rug. Blijkbaar een combinatie van lichtelijk oververmoeid zijn door het wennen aan de middelbare en onbekende pubervirussen.
Ik zou ook denken aan goed eten, multivitaminetablet en echinaforce.
Met een flinke griep kan het inderdaad weken duren voor je weer een beetje fit bent. Beterschap!

Ava

Ava

14-11-2017 om 16:14

Pfeiffer

Laat hem eens testen op Pfeiffer (beide soorten).

Yaron

Yaron

14-11-2017 om 20:08

Herpes

Ik heb meestal eenmaal per jaar een heftige koortslip, dan ben ik wel twee/drie weken van slag, erg moe, veel slapen en nergens zin in.

Was hier ook.

Zoon was op de basisschool eigenlijk nooit ziek. Op de middelbare wel, om de haverklap. Werd er ook wel eens wat moedeloos van.
Oververmoeid, hard groeien, weinig weerstand in combinatie met stress.

Een koortslip niet, maar wel veel slapen en grieperig.

Tango

Tango

14-11-2017 om 22:25

Ik zou toch even huisarts bellen

Zie titel. Je bent vorige week al geweest, zeg je. Maar toen zei de huisarts dat hij griep had gehad. Hij is nu echter nog steeds niet beter. Misschien inderdaad even bloed laten prikken.
4 weken is inderdaad erg lang. Hij zal veel gemist hebben op school. Of is hij nog wel wat naar school geweest?

Niki73

Niki73

15-11-2017 om 13:21

Bloedonderzoek

Naast Pfeiffer toch ook maar weer eens het bekende riedeltje laten controleren: ijzer, vitamines D, B6 en B12.

elfje 1

elfje 1

15-11-2017 om 18:24 Topicstarter

CMV virus

Morgen weer terug naar huisarts.

Pfeiffer en bloedarmoede is getest.
Ik ga inderdaad vit d en b 12 laten testen.

Ik las over CMV virus,dit virus lijkt op pfeiffer.
Iemand bekend hiermee?

Cytomegalovirus

komt algemeen voor en allicht heeft elke volwassene het al eens gehad, zonder dat te weten: doorgaans zijn er geen symptomen.
Bij mensen met verminderde afweer kunnen er symptomen zijn, maar die zijn mild en nogal diffuus: algemeen gevoel van ziekte en moeheid, spierpijn, koorts, opgezette lymfeklieren.
Een eenvoudig bloedonderzoek volstaat om alvast de performantiestatus van het afweersysteem van de patiënt te evalueren. Dat kost drie keere niks, maar ik wed dat jullie verzekeraars er wel misbaar over maken.
Jullie hebben dan ook jullie ziel aan de duivel verkocht.

Julia

Julia

23-11-2017 om 10:19

zieke puber

Hoe is het nu met je zoon, elfje 1 ???

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.