Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Healthy Theeth

Healthy Theeth

14-07-2015 om 21:26

Preventieve röntgenfoto's tandarts


mama2

mama2

23-07-2015 om 09:36

Niet geheel preventief

Zoals ik eerder aangaf kan een tandarts niet onder het tandvlees kijken of goed tussen de contact punten. Dat kan hij enkel zien op een foto.

Je hebt verschillende klasse in gaatjes, een klasse I gaatje is er 1 die beginnende is, maar nog niet door je glazuur. Deze zie je vaak tussen de contact punten. Dit gaatje is te stoppen (remineraliseren)door bijvoorbeeld beter tussen je tanden en kiezen schoon te maken door een rager of floss of stoker te gebruiken. Hierdoor stopt het proces en wordt het uiteindelijk dus geen gaatje. Zou je dus geen foto's laten maken, ziet jouw tandarts dit gaatje pas als het " te laat" is en zal er dus geboord moeten worden....vind ik persoonlijk zonde hoor

Ferty

Ferty

22-12-2016 om 00:47

Niet geheel ongevaarlijk

Straling blijft ook bij lage doseringen kankerverwekkend. Er zijn statistische verbanden getoond tussen (goedaardige) hersentumor en schildklierkanker bij patiënten waarbij vaak foto's werden genomen ten opzichte van mensen waar geen foto's waren genomen.

Kortom, niet te vaak doen

Triva

Triva

22-12-2016 om 05:12

link

Als je een oud draadje oprakelt met 'nieuwe' info mag je toch wel minstens een link geven naar dat onderzoek.

Elfje65

Elfje65

22-12-2016 om 23:04

Amalgaan vullingen

Mijn vorige tandarts adviseerde mij om mijn oude vullingen (40 jaar oud) te laten vervangen omdat deze vullingen het buitenranden van de kies wegdrukken, met een kiesbreuk tot gevolg. Hij liet mij ook de scheurtjes zien in de kies. Witte vullingen schijnen flexibeler te zijn. Ik heb het toch maar gedaan. Geen idee of het waar is.

Puck

Puck

23-12-2016 om 09:32

En daarbij, aanvullend op Triva

Wat is "vaak"? Wat is "niet te vaak"?
Als je mensen wilt waarschuwen doe het dan ook goed ipv paniekzaaierij zonder enige onderbouwing.

Elfje65

Elfje65

23-12-2016 om 21:49

Goedaardige hersentumor

Is zo nietszeggend. Als een goedaardige hersentumor op een niet operabele plaats zit, ga je er net zo snel aan dood. Hoezo goedaardig....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.