Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

popcorn blijven steken

Gisteravond is er een hard velletje van de popcorn in mijn keel blijven steken. Het zit er nog steeds ik voel het bij elke slik. Iemand tips?
Ik heb inmiddels al gegeten en gedronken en gegorgeld ik kan niks meer verzinnen.

ik heb wel eens gelezen dat het vermoedelijk de irritatie is die je voelt, niet meer het velletje zelf. Dus dropjes, thee, geduld en opschrijven wanneer je het nog wel voelt en wanneer het minder wordt. Misschien dat je even kan googlen wanneer de irritatie vermoedelijk weg moet zijn zodat je weet hoeveel geduld je moet opbrengen?
Gr Angela

Pippeltje

Pippeltje

27-12-2021 om 10:32 Topicstarter

ik heb erop gegoogled maar vind die info niet. Maar een nacht later... zou het toch weg moeten zijn...?

Als je het kan opbrengen, probeer het dan toch weg te krabben met je nagel of een spateltje of lepel. Het kan even wat kokhalzen geven maar lucht dan wel erg op als het lukt.
Popcornvelletjes vormen een mooi half bolletje en zuigen zich vast op je tong en ze lossen ook niet na verloop van tijd op in speeksel dus het zit er dan nog wel even...
of misschien heb je een tongschraper?

Als er een visgraat in je keel blijft zitten, kan het helpen een snee peperkoek of een banaan in een keer achter elkaar op te eten. De graat blijft daar dan inhaken of aan plakken. Mogelijk helpt dat ook bij popcorn.  

Ik denk ook dat je de beschadiging voelt aan je keel. Niet het velletje. 

Pippeltje

Pippeltje

28-12-2021 om 17:26 Topicstarter

Gelukkig was het na de lunch ineens weg! Het zat er dus wel echt. Later voelde ik daar af en toe lichte irritatie of het er nog zat, maar dat was het wondje denk ik.

Oja, irritant die velletjes. Ze blijven bij mij ook altijd plakken achterin mijn keel. Ik eet daarom geen popcorn meer 🙈

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.