Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Angsthaas

Angsthaas

30-04-2014 om 21:47

Plekjes gezien op lever

Er zijn bij mij een paar plekjes gezien op mijn lever. Nu krijg ik een mri scan om te kijken wat deze plekjes zijn.
Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt?
Ik maak me best wel zorgen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

30-04-2014 om 22:11

Kan van alles zijn

van cystes, levercirrose, tot gezwellen die zowel goed- als kwaadaardig kunnen zijn. En ws nog een boel andere dingen ook. De term 'plekjes' is tamelijk breed en daarmee weinig concreet. Kortom hoe vervelend ook, je moet afwachten. Toevallig net nog van iemand gehoord die 'verdachte plekjes' op de lever had, waarbij door andere omstandigheden weinig mee gedaan kon worden. Bloed gaf in eerste instantie nog een wat gestoorde leverfunctie aan, maar dat werd steeds minder. Na een jaar waren de plekjes niet meer aanwezig.
Dit zegt natuurlijk niets over jouw situatie, maar laat wel zien dat je niet bij voorbaat van het ergste uit hoeft te gaan.

Sterkte met het onderzoek en het afwachten!

Aagje

Ely

Ely

03-05-2014 om 14:19

Wat Aagje zegt

Het kan van alles zijn. Hoe moeilijk het ook is (en daar weet ik alles van), probeer niet teveel scenario's te spinnen. Probeer in het moment te leven, stap voor stap te nemen tot je meer weet. Het wachten is vreselijk, de ultieme mindfullness oefening zeg ik weleens schertsend. Sterkte!

Mijntje

Mijntje

03-05-2014 om 16:59

Angsthaas

Wat een angstige tijd voor je! Ik kan er net als niemand een zinnige uitspraak over kan doen en wens je heel veel sterkte met afwachten. Wat duurt een dag, een week, een maand dan lang!
Even maar niet googelen om jezelf nog banger te maken..
Heb je de mri scan intussen al achter de rug?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.