Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pinda-allergie te genezen volgens onderzoekers

Hallo allemaal, ik heb zelf gelukkig geen last van deze nare allergie, mijn neefje daarentegen wel. wij moeten altijd oppassen met wat we op tafel zetten. Maar nu lijkt er een doorbraak. Volgens onderzoekers is pinda-allergie namelijk te genezen!

Ik heb het artikel hier gevonden: http://www.eurobesparen.nl/pinda-allergie-kan-genezen-door-pindas/

Wat denken jullie? Is er hoop voor de toekomst?

Puck

Puck

04-02-2014 om 15:05

niets nieuws

desensibilisatie is al decennialang een methode om allergien te vermindereb of om er zelfs helemaal af te komen. Ik snap dan ook niet wasrom er zo'n ophef over is.

Puck

Dat geldt (gold) nog niet voor pinda's en noten.

Marjoleine64

Marjoleine64

04-02-2014 om 16:40

Er is ook geen sprake van 'genezen'

Er is sprake van desensibiliseren, waardoor de patient een minder heftige (lees minder gevaarlijke) reactie krijgt. Al heel belangrijk voor betreffende personen denk ik, maar ook een ingrijpende behandeling. En als het goed aanslaat dan hebben ze slechts milde allergie-verschijnselen na het eten van één of twee pinda's (en geen allergische shock of zo). Onze zoon heeft pinda-allergie, gelukkig in de 'milde'vorm, hij mag als hij volwassen is zelf overwegen of hij dit de moeite vindt. Ik denk van niet, anti-histamine pilletjes zijn bij hem altijd voldoende als behandeling als hij eens iets binnen krijgt (gemiddeld eens per jaar, en ja is ook wel eens thuis gebeurd door een onoplettendheid).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.