Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vloeier

Vloeier

11-11-2013 om 14:02

Pil doorslikken en vloeien

Ik heb al een verleden met kleine baarmoeder probleempjes (poliepje en een lisexcisie) gehad waarbij de symptomen tussentijds vloeien was. Vorig jaar is er een klein poliepje weggehaald. Vorig jaar was verder ook alles goed (uitstrijkje ed)
En als advies voor zeer heftige menstruaties (of hoe heet dat in de stopweek) kreeg ik het advies om de pil door te slikken zodat ik nu sinds een jaar helemaal niet meer ongesteld ben.
Nu verlies ik ineens weer wat bruine prut. Het lijkt erop dat dit vooral na gemeenschap is. Maar dat is ook twijfelachtig.
Ik heb ook een darmprobleem en daar veel buikpijn van, maar wie weet komt die buikpijn dan toch weer bij mijn baarmoeder vandaan.

Nu heb ik voor morgen een afspraak bij de huisarts, eigenlijk vanwege het darmprobleem.
Maar ik wil toch ook even weten; is het normaal om tussentijds licht te vloeien als je geen stopweek hebt? Het gaat om lichte bruinige/rode afscheiding. Het is dus niet helderrood, maar de kleur die ik ook altijd aan het einde van de menstruatieweek had.
Dan weet ik een beetje het ik het moet brengen morgen.

Charis

Charis

11-11-2013 om 14:15

Het zou een doorbraakbloeding kunnen zijn. Dat komt wel vaker voor als je geen stopweek inlast. Succes morgen bij de huisarts, hopelijk kan deze je helpen.

Hoi Vloeier

Ruikt het ook vies? Als dat zo is, kan je ook wel een (schimmel) infectie opgelopen hebben. Altijd even melden als je toch bij de HA bent.

Vloeier

Vloeier

11-11-2013 om 15:27

Het ruikt niet vies

Gelukkig.
Zou het ook met de metronizadol kuur te maken kunnen hebben die ik heb gehad tegen darmparasieten. Die is ook tegen infecties bij de geslachtsdelen zag ik in de bijsluiter.

Ik ga het sowieso noemen. Maar ik ben nu wel wat geruster.

Dank!

Dalarna

Dalarna

11-11-2013 om 16:12

Vloeier

De meeste mensen hebben dat na een maand of 4 doorslikken, je zou nu toch even een dag of 5 met de pil kunnen stoppen en dan weer doorslikken tot je dit weer hebt.

Vloeier

Vloeier

11-11-2013 om 16:56

Dalarna, dat raadde gynaecoloog me af

Die strategie heb ik toen met de gynaecoloog besproken, maar hij wees dat resoluut van de hand. Onzin zo zei hij.
Waarom weet ik eigenlijk niet.

Maar ik vloeide zo erg dat ik er een week ziek van was. Vandaar zijn advies denk ik.
Oorzaak van het erge vloeien was niet echt gevonden en kwam niet door dat poliepje aldus gyn. Leeftijd zei de gyn. Ik ben 41.

Ik durf ook niet meer zo goed een stop in te lassen ivm dat erge vloeien.
Maar neem dat zeker mee.
Hmmm ik had er beter een dubbel consult van kunnen maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.