Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

nekje

nekje

16-03-2015 om 14:53

pijnlijke nek & rug: tips?

Hoi allemaal,

5 dagen geleden heeft iemand heel hard aan mijn hoofd getrokken.

Hoe kwam dat zo?
Een opdracht tijdens een massagecursus was om een ander VOORZICHTIG de lengte van de achterkant van de nek te laten voelen. De persoon waar ik mee werkte deed dit zo lomp dat ze me echt pijn deed, voor ik stop kon roepen.
Eerst dacht ik dat het nog wel mee viel
Maar ik heb er nu al dagen veel last van.
De eerste dagen was ik ook wat misselijk
Verder pijn in mijn nek, maar ook in mijn hele wervelkolom, en vreemd genoeg ook pijn bij oogkassen en neus. Ook al dagen hoofdpijn, die duidelijk vanuit mijn net komt. Nek en rug voelen stijf, maar ik kan wel alles bewegen.
Door de pijn lig ik niet lekker in mijn bed, dus slaap slecht

Ik heb zitten googlen wanneer je met dit soort klachten naar een arts moet, maar daar lees ik dat dat eigenlijk pas nodig is als de klachten 2 tot 4 weken aanhouden

Heeft iemand nog tips hoe hiermee om te gaan?
Wat ik doe:
- paracetamol slikken
- warme sjaal om
- arnicazalf op nek smeren
- arnicadruppels slikken

zijn er nog meer ideeen?

(behalve natuurlijk het leermoment om NOOIT meer iemand aan mijn nek te laten zitten!)

groetjes
Nekje

Hadewich

Hadewich

16-03-2015 om 15:18

nou...

Heel simpel: ik zou toch echt even naarde huisarts gaan, of naar een fysiotherapeut.

Toch huisarts.

Jeetje, het beste mens heeft je misschien wel een whiplash bezorgd. Ik zpu toch even bellen, het was nog al een onverwachte aanval, ik zou die 4 weken in dit geval niet afwachten. Ook heeft de dokter misschien iets om beter te kunnen slapen, dit is ook niet vol te houden.

nekje

nekje

17-03-2015 om 18:47

dank

inderdaad even langs de huisarts gegaan

en geheel in tegenstelling tot mijn gegoogle vertelde die dat ik met deze klachten zeker naar een fysiotherapeut moet, dus afspraak is gemaakt

bedankt voor jullie reacties, die hebben me wel over de streep getrokken!

hopelijk ben ik er snel en blijvend vanaf!

groetjes
Nekje

Hadewich

Hadewich

17-03-2015 om 19:06

geen dank

Graag gedaan, hoop dat fysio snel helpt! Succes!

Celine

Celine

17-03-2015 om 21:22

Nekje

Goed dat je naar de dokter bent geweest, dan is er ook bewijs van dat je nu last hebt van je nek.

Ga je nog verder met die cursus? Zie je die persoon die zo lomp deed nog?

Als je er echt zoveel last van hebt - en met name als je het houdt, dan kan dit nog wel een verzekeringskwestie worden (kunnen ze evt. kosten fysio verhalen, maar kan het ook zijn dat jij smartengeld krijgt). Dat gebeurt wel vaker, moet je nl. vaak bij gemaakte (fysio)kosten aangeven hoe het kwam. Dus misschien is het goed als je die persoon al even (schriftelijk/ per e-mail als je gegevens hebt of kunt krijgen) op de hoogte kunt stellen van wat hij/zij jou aangedaan heeft. Dan is die vast voorbereid en is ook duidelijk dat je klachten daardoor komen.

Ook zou ik de docent van de cursus expliciet op de hoogte stellen van wat er gebeurd is, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. En moet dus ook echt in de toekomst voorkomen worden. Dus die docent moet echt weten welke nare problemen jij van deze "oefening" hebt gekregen.

Heel veel sterkte ermee.

Ik heb zelf ook whiplash gehad (van een auto-ongeluk) en heb er zelfs smartengeld voor gekregen (en verhaald door verzekeraar op verzekeraar van veroorzaker, maar heb er geen blijvende schade van. Hopelijk gaat het bij jou ook helemaal over. En hopelijk snel.

Beterschap!

Je zal er nog wel een tijdje zoet mee zijn, hopelijk ben je met hulp van de fysiotherapeut sneller van je klachten af. Sterkte!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.