Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Stuitertje

Stuitertje

31-03-2016 om 13:55

pijnlijk stuitje

Hoi allen, sinds iets van een week heb ik pijn aan mijn stuitje. Een beetje als ik zit, maar met name als ik opsta vanuit zitstand. Vooral op mijn werk (zittend beroep) valt het me op. Ik zie er al bijna tegenop om op te staan. Het lijkt wel of er heel veel druk op komt te staan als ik ga staan.

Ik heb niks raar gedaan voor zover ik weet. Ik ben wel te zwaar -BMI is 30-, maar ja, dat was ik in die maanden daarvoor óók.
Het is nou ook weer niet zoiets groots om meteen naar de huisarts te hollen, dus ik dacht: hebben jullie nog een idee of tip?

groeten,
Stuitertje

ijsvogeltje

ijsvogeltje

31-03-2016 om 14:37

kunnen verschillende dingen zijn

Hier ruime ervaring met problemen met mijn stuitje.
Een arts kan soms voelen of er iets kapot is. Foto's kunnen meer duidelijkheid geven (bijvoorbeeld als er een scheurtje zit).

Bij mij was er niets kapot, maar bleek het voor te komen uit problemen met mijn SI-gewrichten. Dat zijn de twee gewrichtjes die achter in je bekken zitten, google er maar eens op. In die gewrichtjes zit maar weinig beweging, maar als ze vast gaan zitten (kan gebeuren zonder echte oorzaak, komt best veel voor), dan raakt balans tussen onder en bovenlijf verstoord. Met bijvoorbeeld een pijnlijk stuitje tot gevolg.

Ik kwam daar achter toen ik voor wat anders bij de fysiotherapeut kwam. Toen ik terloops liet vallen dat ik al maanden last van mijn stuitje had, heeft hij direct een testje gedaan en constateerde dat de SI-gwrichten vast zaten. Met oefeningen waren die snel weer los. Stuitje is nog wel een tijd gevoelig gebleven, maar het ging gelukkig steeds beter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.