Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Verhuiswagen

Verhuiswagen

05-09-2016 om 16:11

Pijn schouder tintelende vingers

Ik heb al weken last van pijn tussen de schouderbladen. Meestal rek ik t er wel uit maar nu krijg ik ook tintelende en dove vingers erbij. De dokter heeft nog geen tijd. Wie weet wat dit is?

Rep

Rep

05-09-2016 om 16:19

Maak

Maak je veel repeterende bewegingen tijdens bv werk? Daar zou je, indien dat zo is, misschien als eerste winst kunnen behalen. Misschien herstelt het met rust omdat het er nog maar net is. Anders naar de huisarts om te kijken of je geen carpaal tunnelsyndroom oid hebt.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

05-09-2016 om 16:24

Vakantie

T is juist tijdens de vakantie erger geworden. Zat op n wifi loze plek. Zou dan toch beter moeten gaan?

Helena

Helena

05-09-2016 om 16:32

ook zoiets

Dacht dat het iets in mijn arm was, was het een nekhernia. Zou dus ook nog kunnen.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

05-09-2016 om 16:37

Helena

Hernia, dat vrees ik ook. Is t erg als je n paar dagen wacht?

Triggerpoint

Triggerpoint

05-09-2016 om 16:43

Lees draadje triggerpoint

Lees draadje triggerpoint .
Wellicht dat je bruikbare info eruit kunt halen.

Helena

Helena

05-09-2016 om 16:43

niet echt

Bij mij deed de arts niets aan de nekhernia want het gaat vaak na zes weken wel over. IS bij mij ook inderdaad gebeurd, de vreselijke pijn is weg, ik voel het alleen nog een beetje trekken. Af en toe.

Maar jij weet niet of je een nekhernia hebt, dus ik zou toch naar de huisarts gaan.

Marjoleine64

Marjoleine64

05-09-2016 om 16:45

Als

Als het echt een hernia is (wat zou kunnen, maar dan ga je wel gelijk van het ergste uit) is het niet verstandig te wachten. Hoewel, ook de huisarts zal niet veel meer doen dan 'rust' voorschrijven, en misschien alvast een afspraak met de neuroloog en een MRI inplannen. Rust bestaat in dit geval uit een afwisseling van liggen en bewegen, en minimaal zitten (juist zitten is erg slecht als je een hernia hebt). Tenzij je naast pijn ook echt functie-uitval hebt, dan is er ingrijpen mogelijk. Sterkte!

Helena

Helena

05-09-2016 om 16:45

triggerpoint mag niet bij hernia

dat mag dus niet als je een hernia hebt. Weet ik van de fysio waar ik was voor de pijn, dacht dat hij het wel even zou triggerpointen (weet niet hoe de behandeling heet), maar hij stuurde me weer naar de huisarts.

Dus daarom toch eerst naar huisarts en daarna pas behandeling of wachten

Verhuiswagen

Verhuiswagen

05-09-2016 om 18:16

Meer tussen mn schouders

T zit eigenlijk meer tussen mn schouders. Pijn daar en n doof tintelend gevoel in Mn vingertoppen. Als ik mn armen voor mn borsten optil dan is het t ergste.... Dan vlamt t tintelen heel erg op. Doe ik ze naar beneden dan zakt t weer.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

05-09-2016 om 18:49

Geen tijd?

De dokter heeft nog geen tijd? Wanneer kun je daar terecht dan? Als je al een paar weken met pijn loopt, die niet afneemt, maar erger wordt dan zal je van de week toch wel even bij de huisarts terecht kunnen? Het is pas maandag.

Rep

Rep

05-09-2016 om 19:09

Wilgenroosje offtopic

het is nog vakantieperiode, het staartje dan, dat houdt in dat er door en na waarneming vaak even nog een tijdje gefilterd moet worden. Iets dat dan al een aantal weken bestaat kan en moet vaak nog iets langer wachten dan patienten die met (meer) spoed gezien moeten worden.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

05-09-2016 om 20:01

Nog ff offtopic

Mij lijkt het niet meer dan normaal dat iemand die al een aantal weken ergens mee loopt en dan i.p.v. op te knappen er tintelingen en een doof gevoel in de vingers bij krijgt, reden genoeg heeft om binnen een week even gezien te worden. De klachten nemen nl. toe. Er is een verschil tussen vandaag een afspraak willen, of van de week even gezien willen worden.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

06-09-2016 om 17:33

Beknelde zenuw

Ben naar t inloopspreekuur geweest en t is of n beknelde zenuw of een nekhernia. Advies is hetzelfde: gewoon bewegen en meestal is t na 2 maanden over. Baal ervan want ik heb n patent op ' sorry kunnen we niks aan doen diagnoses'. T beperkt t werken en dat moet ik juist wel heel veel doen.

Niks aan te doen diagnoses

Het schijnt dat 90% van de gevallen die zich bij de huisarts melden vallen onder de categorie niks aan te doen, gaat vanzelf weer over, niks aan te doen, leer er maar mee leven en niks aan te doen, het spijt me dit wordt uw einde.

Afwachten en rustig aan doen is vervelend, je wil het liefst een pil of een behandeling bij een fysio zodat je in een week weer de oude bent, maar gelukkig val je niet in de laatste twee categoriën.

skik

Onderzoek?

Heeft de huisarts je goed onderzocht? Is er ook een hartfilmpje gemaakt bijvoorbeeld?
En hoe lang mag je het aanzien? Het kan ook hyperventilatie zijn om een voorbeeld te noemen.

rode krullenbol

rode krullenbol

06-09-2016 om 20:29

Tip

Mocht je vitaminepreparaten slikken, check dan even of je niet te veel B6 binnen krijgt. Daarvan is sprake bij meer dan 24 microgram per dag. Heel toevallig heeft Tros Radar gisteren aandacht besteed aan het risico om door overdosering ervan klachten op te lopen als jij hebt.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

06-09-2016 om 20:58

Zie ook:

http://www.nu.nl/lifestyle/4317133/veel-gezondheidsklachten-vitamine-b6.html
N.B. In dit artikel wordt over milligrammen (mg) gesproken i.p.v. microgrammen, zoals ik (abusievelijk) deed.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

06-09-2016 om 22:26

Nauwelijks

Wil40: er is geen hartfilmpje gemaakt nee. T moet binnen twee maanden verminderen. T is echt geen hyperventilatie. Wel veel stress. Iets wat ik zelf niet op kan lossen. (Zie andere draadjes)
Rode krullenbol: ik slik af en tie n vitamine B tablet. De tabletten zijn 1000 ug? Afgelopen drie weken geen gehad ivm vakantie. Normaal slik ik er 3 of 4 per week.

rode krullenbol

rode krullenbol

06-09-2016 om 22:44

In dat geval ...

Dan zal van een overdosis vitamine B6 vermoedelijk geen sprake zijn.

Hartfilmpje.

Bij onregelmatige hartslag kan je namelijk ook pijn tussen je schouderbladen krijgen.
En de oorzaak kan zeker stress zijn.

Ook hyperventilatie is er in meer vormen, niet alleen de bekende waarbij je het direct merkt aan je ademhaling.

De huisarts zal het beter weten, hernia of beknelde zenuw. Hopen dat de pijn snel minder wordt, sterkte en beterschap.

Hyperventje

Hyperventje

07-09-2016 om 15:45

Chronische hyperventilatie

Ik heb een tijdje veel stress gehad en daardoor kreeg ik chronische hyperventilatie. Die merkte ik niet aan mijn ademhaling maar wel aan nekpijn en tintelingen in mijn handen. Ik had er ook af en toe hartkloppingen bij. Toen de stress afnam, namen mijn klachten ook af.

verhuiswagen

verhuiswagen

07-09-2016 om 16:11

stress zeker

Oh t is zeker ook stress. Maar de tintelingen vlammen erg op bij bepaalde bewegingen en houdingen zoals mijn arm naar voren bewegen. Dan schiet het erin zeg maar. Ik doe dan mijn arm maar weer snel terug.Mijn arm achter mn rug houden, dan voel ik niks.
Maar ook al is t hyperventilatie, de huisarts doet er voorlopig niets aan........

Marjoleine64

Marjoleine64

07-09-2016 om 18:08

hernia

Een hernia IS een beknelde zenuw... alleen de oorzaak van de beknelling kan anders zijn dan bij een 'gewone' beknelde zenuw. Mocht het idd een hernia zijn, dan vooral niet teveel zitten, maar wel lopen en liggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.