Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

alleen

alleen

31-05-2014 om 16:46

Pijn op de borst, hyperventilatie, ziekenhuis

Ik wil graag een reactie / meepraten over mijn pijn.
Afgelopen dinsdag kreeg ik pijn op de borsten (rechterkant van de borst had ik wel vaker pijn). Mijn bovenarmen voelden als bakstenen en mijn onderarmen waren tintelig. Snakte naar adem (achteraf hyperventilatie). Ambulance is geweest en bloeddruk gemeten, was te hoog, een ecg gehad, dit was negatief en uiteindelijk naar het ziekenhuis. Bloed afgenomen (2x keer) was allebei goed. 2x hartfilmpje gemaakt en was verschillend, 3e en 4e waren gelijk. Aan de apparatuur in het ziekenhuis, bloeddruk werd in de gaten gehouden en zuurstof. Foto van de longen gemaakt, Maar hart en longen waren goed. Ze denken aan spierpijn tussen de ribben. Naar huis gestuurd.
Maar ben nog steeds heel erg moe en heb nergens zin in. Slik paracetamol tegen de pijn.
Herkent iemand dit en hoe ging en gaat het bij jullie.

stress?

Ik heb af en toe van bovenstaande klachten. Niets helpt bij mij. Bij mij
komt het door stress. Yoga helpt bij mij goed (maar gaat nu helaas niet).

Hoop dat je nog andere tips krijgt. Wie weet heb ik er ook baad bij.

geen ervaring, maar...

"Ze denken aan spierpijn tussen de ribben"

Een goede vriendin van mij is verpleegkundige en die heeft wel eens verteld dat er iets bestaat dat een tussenribspier heet (had ik daarvoor en trouwens ook daarna nooit van gehoord) en als daar iets mee loos is schijnt dat behoorlijk pijn te doen, zodanig dat mensen dit vaak voor hartproblemen aanzien.
Dus het verhaal klinkt mij wel bekend, gek genoeg, hoewel ik daar gelukkig zelf geen ervaring mee heb. Maar je bent je natuurlijk te barsten geschrokken. Daar kan je overigens behoorlijk moe van worden.

Ik hoop dat zich hier nog mensen melden die wel ervaring hebben. Hoe dan ook: beterschap gewenst!

Temet

Tink

Tink

31-05-2014 om 22:35

met tussenribspieren wel

En dat is inderdaad AUW. Verder kan ik je ook niet helpen helaas, sterkte.

Hyperpatient

Hyperpatient

31-05-2014 om 22:37

Hyperventilatie

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Na lang zoeken, bezoeken aan longarts, etc. bleek het chronische hyperventilatie te zijn. Dat is goed te testen maar men denkt er niet zo snel aan. Zeker als niet alle symptomen kloppen.
Oorzaak kwam door stress, uitwerking op lichaam leek alleen een fysieke reactie.

Haptonoom?

Mijn dochter heeft met precies dezelfde klachten in het ziekenhuis gelegen.
Inderdaad verkramping van de spiertjes tussen de ribben.
Stress.
Het leek op een hartaanval, niet kunnen ademen van de pijn, angst en paniek.
Zij is uiteindelijk via de huisarts bij een haptonoom terecht gekomen.
Daar heeft zij ademhalingsoefeningen gehad en geleerd om te gaan met emoties en gevoelens.
Vanuit het ziekenhuis heeft ze ook een ademtrainer mee gekregen om door middel van diep ademhalen de spiertjes tussen de ribben op te rekken en soepel te maken.
Sinds 1,5 jaar heeft ze geen klachten meer gehad.
Schrik je wel even van, hè?

bertje1

bertje1

01-06-2014 om 17:16

hoe oud ben je?

afh. van je leeftijd (na overgang?) zijn hartklachten bij vrouwen natuurlijk ook mogelijk en vaak slecht herkenbaar (vage klachten). Je bent echter wel goed onderzocht, ik zou zeggen: hou het in de gaten.

amk

amk

01-06-2014 om 22:03

in de gaten houden

maar waarschijnlijk heel onschuldig.

Jou combinatie van klachten komt bij mij door: syndroom van Tietze, gecombineerd met hooikoorts.

Ik hap naar adem als een guppie op het droge, daarmee belast ik mijn borstkasspieren (die befaamde tussenribspieren) en dat lijdt tot een ontstekingsreactie(Tietze.) Door de benauwdheid krijg je te weinig zuurstof binnen et voila daar zijn de tintelingen. En van benauwdheid wordt je gewoon moe, omdat er geen energie binnen komt.

Met een lage dosis astmamedicatie, antihistaminica en pijnstillers sta ik dan weer buiten zo 1 of 2x per jaar als de astmamedicatie die ik normal gebruik net niet meer werkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.