Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moemie

Moemie

11-02-2017 om 12:18

Pijn in mijn botten - griep?

Al een tijdje heb ik last van pijn in mijn botten. Voornamelijk 's-nachts bij het liggen. Overdag ging het verder wel goed. Ik ben nooit ziek dus heb ik ook geen gehoor gegeven aan deze klachten. Anderhalve week geleden ging ik door mijn rug. Tot nu toe is dat een pijnlijke plek gebleven. Uiteindelijk ben ik vorige week ziek geworden. Eerst nog 2 dagen doorgelopen met een gevoel van algehele malaise en uiteindelijk in bed met koude rillingen (in mijn botten, tot op het bot koud zoals ze zeggen). Inmiddels zijn de rillingen voorbij maar heb ik pijnstillers nodig om de pijn in mijn (boven)lichaam te onderdrukken. Ik heb een hoge pijngrens maar toch kan ik soms niet slapen van de pijn. Ik weet dat met griep naar de dokter gaan zinloos is. Zonder een hypochonder te zijn; dit is toch echt griep he? Ik heb geen koorts. Kan iemand me geruststellen?

angel3

angel3

11-02-2017 om 13:23

Nee

Dit is niet perse griep en ik zou zeker wel naar de dokter gaan.

Pirata

Pirata

11-02-2017 om 13:25

Ga naar de huisarts

De huisarts kan je geruststellen. Of vaststellen wat er mis is.
Overigens is ernstige griep wel degelijk een gevalletje arts. Niet voor niets lagen de ziekenhuizen onlangs vol vanwege de griepgolf...

Triva

Triva

11-02-2017 om 16:17

Pirata

Als iedereen met een flinke griep naar de huisarts gaat zit het daar helemaal vol. Ziekenhuizen liggen vol met mensen die complicaties krijgen door de griep in combinatie vaak met een hogere leeftijd of een andere kwaal.

Zolang je geen koorts hebt denk ik niet aan griep...

Triva

Triva

11-02-2017 om 16:18

oja

Dat wil niet zeggen dat TS hier niet mee naar de huisarts moet maar ik herken er weinig griep in of heb je je temp niet gemeten toen je die rillingen had?

Pirata

Pirata

11-02-2017 om 17:27

triva

Dat zei ik dus niet. Er kunnen aanleidingen zijn om met (te) zware griepverschijnselen wél naar de huisarts te gaan.
https://www.thuisarts.nl/griep/ik-heb-griep en dan onderin kijken.
En jij hebt zeker geturfd welke grieppatienten werden opgenomen en in welke categorie die vielen? De kinderafdelingen van de ziekenhuizen lagen óók vol ermee.
Ik denk ook niet aan griep als iemand geen koorts heeft en verrekt van de pijn trouwens. Maar ik ben geen arts. Laat die er maar naar kijken. Wakker liggen van de pijn is reden genoeg.

Moemie

Moemie

12-02-2017 om 14:18

Bedankt

Ik heb flink gegoogled en het schijnt wel mogelijk te zijn om griep te hebben zonder koorts. Ik ben echter toch ietwat ongerust over de botsing en heb daarom de huisarts een mail gestuurd. Hem kennende zal ik bij hem langs moeten komen. Ik heb moeite met ziekzijn maar wil wel verstandig zijn. Bedankt voor jullie steun en adviezen!

Triva

Triva

12-02-2017 om 15:19

Moemie

'en uiteindelijk in bed met koude rillingen (in mijn botten, tot op het bot koud zoals ze zeggen). '

Dat herken ik juist als koorts

Griep begint met hoge koorts, koude rillingen, keelpijn, hoofdpijn en spierpijn in het hele lichaam.
Griep is dus iets anders dan verkoudheid.

Waar vind je dat griep zonder koorts kan plaatsvinden (en dat is niet toevallig bij mensen die standaard een lage lichaamstemp hebben?)

angel3

angel3

12-02-2017 om 18:07

Botpijn

Griep geeft spierpijn. Dat voelt echt anders lijkt mij. Botpijn en geen koorts. Lijkt me gewoon niet ok. Dus huisarts. Zeker als het al een tijdje duurt.

Hele week

Zere botten gehad vooral in benen. Geen koorts, maar dat heb ik niet snel, wel goed beroerd en snotterig. Ik denk aan een virus

Beertje37

Beertje37

12-02-2017 om 19:08

Griep zonder koorts

Ik heb ook wel eens griep zonder koorts gehad. Mijn huisarts zegt dat mijn weerstand te goed is .

Ja hier ook

Weinig koorts. Meer verhoging. Maar heel beroerd en pijn in mijn spieren. Klappen noemde ik het. T kwam heel plotseling. Duurt een week en dan nog een week om op te knappen. Raar griepje was het. Wel honger maar geen energie om te eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.