Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

saar

saar

16-11-2017 om 06:45

pijn in been,arm,bevende hand

Hallo,
Dochter(bijna 22)kampt sinds een half jaar met depressie,is in behandelingen hiervoor en neemt medicatie.
Momenteel klaagt ze van hevige pijn(met momenten)in dij,been,arm...ook hand beeft.Het verstoord haar nachtrust.
Wanneer ze handelingen doet met die hand gaat het wel,enkel in rusttoestand zie je duidelijk de beving.Ze heeft moeite met zich aankleden door de pijn.Arts denkt aan zenuwpijnen,EMG moet uitsluitsel geven.
Toch ben ik hier niet gerust in.
Parkingson lijkt met ook een aandoening die gelijkaardige sympthomen.
Maar ze is nog zo jong.Ik weet dat een klein deel van jonge mensen hierdoor ook kan getroffen worden,maar 22?
Mijn verstand zegt dat ik moet afwachten wat de onderzoeken opleveren,maar ik ben zo ongerust,slaap er niet van en loop ganse dag te piekeren.
Heef er iemand ervaring met deze sympthomen?

Anke

Anke

16-11-2017 om 07:08

medicatie

Jee, ik kan me je zorg voorstellen.

Kunnen de klachten te maken hebben met de medicatie? Heb je de bijsluiter erop nagelezen, bij de apotheek navraag gedaan?

Is er een "depressie-forum" waar je misschien navraag kunt doen over ervaringen met dat medicijn?

Is stoppen met dat medicijn een optie? Evt overstappen op een ander AD?

Ik geloof dat ik die weg eerst even zou willen bewandelen om dat uit te sluiten.

En misschien is er een Parkinson-forum waar je jouw vraag ook kwijt kunt.

Overigens heb ik zelf ook wel eens redelijk scherpe pijnscheuten in m.n. mijn bovenbeen/dijbeen (maar misschien ook wel eens op andere plekken), waarvan ik me dan ook afvraag wat het is. Voelt alsof het in het bot is. Heb daar (nog) geen idee van. Heb er ook niet zo vaak /zoveel last van als jouw dochter. En ik heb ook geen trillende hand.

Heel veel sterkte.

Saar

Saar

16-11-2017 om 07:42

afwachten

Ja...heb ook al aan de medicatie gedacht.
Weet dat dit ook bij vriendin bevingen veroorzaakte.Ik heb al het ene en andere opgezocht op internet,maar ik word er alleen maar ongeruster door,dus ga dit even terzijde laten liggen en afwachten.
Blijft moeilijk,want ik mag er niet aan denken dat er iets ernstigs aan de hand zou zijn.
Alvast bedankt voor jou reactie

Anke

Anke

16-11-2017 om 09:32

terzijde leggen

sar je schrijft "Ja...heb ook al aan de medicatie gedacht.
Weet dat dit ook bij vriendin bevingen veroorzaakte.Ik heb al het ene en andere opgezocht op internet,maar ik word er alleen maar ongeruster door,dus ga dit even terzijde laten liggen en afwachten."

Ik wil je niet zenuwachtiger maken, maar begrijp ik nou dat je zelf ook denkt dat het aan de medicatie kan liggen?

En wat is dan de reden om dat "terzijde te leggen"?

Ik zou er wel achteraan gaan. Als je info over deze verschijnselen in combinatie met AD van dochter hebt gevonden, hup naar de arts die het voorgeschreven heeft en je zorg bespreken. En vragen of ze tijdelijk ka stoppen of over kan stappen op een ander AD. Terzijde leggen klinkt mij als erg kop in het zand steken en (dus) onverstandig.

En ik zou juist niets aan iets ergs denken, maar juist aan stoppen met die AD.

Probeer je toch niet teveel zorgen te maken en je eerst te richten op stoppen met deze AD, om te zien of dat het heeft veroorzaakt.

Als dat niet helpt, kunnen jullie verder gaan zoeken naar de mogelijke oorzaak.

Sterkte.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-11-2017 om 13:48

Naam medicijn

Ik zie bij Amitriptyline bijvoorbeeld trillende handen staan. Ook bij Venlafaxine, hierbij ook rusteloosheid en moeilijk stil kunnen zitten. Heftige pijn in lichaamsdelen kom ik niet tegen, wel hoofdpijn.

Over het trillen zou ik me dus niet direct zorgen maken over mogelijke Parkinson, de pijn is wel vreemd.

Sukke

Sukke

16-11-2017 om 19:19

Onwaarschijnlijk

Hoe lang slikt ze het middel en hoe lang heeft de haar klachten?
Als je een middel bv al 4 maanden slikt is het heel onwaarschijnlijk dat je er dan ineens klachten van krijgt. Die heb je in het begin en dan tijdelijk of altijd.

Wat maakt dat je de arts en de onderzoeken niet vertrouwt en jezelf (sorry voor het woord) gek maakt met zelf zoeken op internet of je evt laat opjutten door (wie dan ook) op een forum?

Ik snap het, het is je kind. Vertrouw je arts en geloof je die niet, geef dat dan aan. Onderzoeken duren nu eenmaal even en wat het ook kan zijn, die tijd versnel je niet. En soms zijn klachten onverklaarbaar en verdwijnen ook zo snel als ze kwamen.
Verder : blijf communiceren met de arts. Sterkte

Denk ook eens aan...

Omdat hier één last had van slapende vingers , dat met de tijd erger werd en uiteindelijk een nekhernia bleek te zijn, de volgende link.

https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/hernia/patientverhalen/nog-maar-twintig-en-al-een-hernia-verder/item44687

Alison

Alison

16-11-2017 om 23:01

Stokpaardje

Kijk eens hier of je wat herkent https://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b12/zou-ik-een-b12-tekort-kunnen-hebben/klachten-van-een-vitamine-b12-tekort/
Soms is het iets simpels en Parkinson is op die leeftijd niet te verwachten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.