Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hellup

Hellup

04-08-2014 om 21:10

Pijn, abces? - maar op vakantie

Even ano want ik vind het nogal genant...

Ik ben net een paar dagen met man en kinderen in Scandinavië op vakantie, middle of nowhere en aan het rondtrekken in huisjes.
Sinds een paar dagen heb ik pijn, het voelt als een ontstoken pees/klier, geen idee wat, vanaf mijn anus richting mijn bil. Binnen in, dus niet aan de oppervlakte. Je kunt het voelen via mijn bil, zo'n 5-10 cm lang en het wordt elke dag vervelender. Nog nooit gehad, en als ik wat rond kijk op google ben ik bang voor een abces. Op dit moment is het alleen gevoelig maar het wordt elke dag vervelender.

Heeft iemand hier ervaring mee, klopt dit? Hoe lang duurt het, moet ik actie ondernemen en zo ja wat? We gaan pas over 10 dagen naar huis...!

Nastia

Nastia

04-08-2014 om 21:16

Ik zou even langs een lokale huisarts gaan. Het is allemaal gewoon deel van het menselijk lichaam, niks genants aan. Ik zou er in elk geval geen 10 dagen mee rond blijven lopen. Misschien is het wel iets simpels wat onschuldig is en eenvoudig behandeld kan worden.

Barvaux

Barvaux

04-08-2014 om 21:29

Precies

Het voordeel is: deze arts zie je echt nooit meer, dus schroom niet en laat je vakantie niet verpesten, misschien is het snel te verhelpen?

abces hoogstwaarschijnlijk

Klinkt als een peri-anaal abces. Dit gaat niet uit zichzelf over, maar zal alleen maar groter en pijnlijker worden. Een arts kan er een klein sneetje in zetten en de pus eruit drukken.
Niet fijn! (Onze zoon heeft het tijdens onze vakantie in Duitsland opgelopen. Ik herkende het gelijk door mijn werk als verpleegkundige.) Ik wil hier niet mee zeggen dat het zeker is dat jij het ook hebt, maar de kans is aanwezig

huisartsen

Gelukkig zijn er huisartsen. Zo'n beetje overal ter wereld.
Net op de camping ook weer met een puber naar een lokale huisarts geweest vanwege KNO-klachten. Waarschijnlijk door het zwemwater.
Ga je toch niet weken mee wachten.
Zelfs in derde wereldlanden kan de kwaliteit je verbazen. Dus zeker in een skandinavisch land wordt je gewoon goed geholpen.

Primavera

Primavera

04-08-2014 om 22:55

Peri-anaal abces

Mij lijkt het ook erg als een peri-anaal abces klinken. Die moet je vooral niet te groot laten worden, want dan is een sneetje bij de huisarts niet genoeg, maar moet het chirurgisch schoongemaakt worden en daarna de wond opengehouden worden met een gaasje zodat het van binnenuit langzaam aan dichtgroeit en de kans op herhaling een stuk kleiner wordt.

Wat verlichting kan geven zijn twee tot drie keer per dag zo heet mogelijke omslagen op de plek leggen. Schoon handoekje in heet water werkt prima. Het is dan minder pijnlijk en je vergroot de kans dat hij naar buiten openbarst ipv naar binnen wat vervelende complicaties kan geven. Als je koorts krijgt of ook alleen maar je voelt alsof je grieperig bent is het de zaak om een antibiotica voor geschreven te krijgen. Vaak zijn dat sintomen dat de infectie in de bloedbaan terecht gekomen is.

Sterkte en blijf er niet mee doorlopen, want dit zijn van die vervelende aandoeningen die niet vanzelf over gaan en bij te lang wachten vervelende complicaties kunnen geven.

Hellup

Hellup

04-08-2014 om 23:46

Duidelijk, morgen ochtend een huisarts zoeken en er heen. Na wat extra googlen lijkt het me idd een peri anaal abces, en een sneetje bij een huisarts lijkt me gruwelijk maar beter dan een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Jakkes... Het zit volgens mij behoorlijk diep dus hoop dat het op die manier gaat lukken :-s

Puck

Puck

05-08-2014 om 09:11

verstandig Hellup

sterkte bij de huisarts, hoop dat je er snel van af bent en je vakantie kunt voortzetten zonder al te veel ongemak.

Ansjo

Ansjo

05-08-2014 om 12:42

valt mee

Het is natuurlijk teer en gevoelig gebied, maar de druk op zo'n abces is meestal vrij groot en al zo pijnlijk, dat het sneetje meer opluchting geeft als pijn. Succes bij de huisarts ter plekke

Hellup, hoe gaat het?

Is het gelukt om bij een huisarts langs te gaan en hoe gaat het nu?

Hellup

Hellup

06-08-2014 om 13:11

Geweest

Ik ben vanmorgen naar een arts gewessr, en inderdaad was het erg genant...maar ok, ik zie op tegen de pijn en evt ziekenhuisbehandeling dus dan toch maar gaan.
Het was idd een abces, maar hij is nog niet groot genoeg en te diep dat ze wat voor me kan doen. Ze wilde dat ik vrijdag terug zou komen, maar wij hebben een rondreis geboekt en dan zitten we al in een andere plaats. En dus, in de gaten houden of ik koorts of meer pijn krijg en dan in de volgende plaats evt naar een andere arts. Gezellig.

Over tien dagen zijn we thuis, hopelijk blijft het tot die tijd minimaal. Zo zonde van de vakantie dit!

Primavera

Primavera

06-08-2014 om 15:08

Hete omslagen

Probeer ondertussen of die warme omslagen erop je terminste verlichting brengen.
Bij koorts of griepachtige verschijnselen moet je wel gelijk een arts hebben, want helaas kan zo'n abces ook naar binnen toe openbreken, wat een hoog infectiegevaar met zich mee brengt indien je geen antibiotica krijgt.

Mijntje

Mijntje

06-08-2014 om 17:48

Of terug

Jouw gezondheid is veel belangrijker dan welke vakantie dan ook. Dus als het erger wordt : ga terug. Je hebt kans dat het operatief verwijderd moet worden en dan wil je toch het liefst thuis zijn.

Doen wat Primavera zegt

Vervelend joh. Als het vrijdag niet aan de beterende hand is zou ik toch terug naar een arts gaan.

Doen ondertussen (vaak) wat Primavera zegt of nog effectiever hang je billen in een teiltje warm/heer water met als het kan iets met iets van betadine er in.

Mariel

Hellup

Hellup

06-08-2014 om 22:44

Badje

Op aanraden van de arts heb ik groene zeep gekocht, drie keer daags een badje. Helaas bleek in het huisje geen teiltje, hopelijk wel in het huis wat we morgen krijgen, en anders kompressen met doeken. Ik hou het in de gaten, als het slechter wordt weer naar een arts. In Scandinavië hebben ze prima artsen, daar vertrouw ik wel op.

Ik hoop nog steeds op het verhaal van sonj@, met een klein sneetje opgelost en gewoon doorgaan. Ik kan nog alles doen, en van de vakantie genieten. Hopelijk blijft dat zo!

Marie

Marie

07-08-2014 om 08:09

teiltje kopen?

Weet niet waar je zit, maar kun je niet ergens een teiltje kopen?

hellup

hellup

19-08-2014 om 17:06

update

hoi
ik ben uiteindelijk 1 dag eerder van vakantie naar huis gegaan om afgelopen vrijdag in Nederland naar mijn eigen huisarts te kunnen. ik voelde me vooral 's avonds beroerd, koortsig, niet lekker.

mijn huisarts was er niet zeker van wat het nu precies was. ik heb een flinke antibiotica kuur mee gekregen en dat lijkt goed te helpen. daarnaast wat extra testen. ik was wel blij dat ik weer thuis was hoor, zag het helemaal gebeuren dat het een abces was die in de vakantie in korte tijd heel groot zou worden. brrr... gelukkig lijkt alles goed af te lopen.

Mijntje

Mijntje

19-08-2014 om 19:04

Gelukkig

je bent weer thuis. Ik kan me goed voorstellen dat je eerder naar huis bent gegaan. Ik hoop dat je gauw helemaal opknapt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.